شناسهٔ خبر: 85899 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت

کاهش ۲۹ درصدی جابجایی مسافر در کرمانشاه

کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از جابجایی بیش از یک میلیون و ۱۴۵ هزار مسافر در نیمه اول امسال توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای استان خبر داد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه)، فریبرز کرمی گفت: از کاهش ۴۲ درصدی جابجایی مسافران در نیمه اول امسال توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان خبر داد و اظهار کرد: در شش ماهه امسال یک میلیون و  ۱۴۵ هزار نفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابجا شدند، درحالیکه این عدد در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و ۹۷۱ هزار نفر بوده است.  

وی همچنین از کاهش ۲۹ درصدی تعداد سفرهای صورت گرفته در شش ماهه امسال خبر داد که از بیش از ۲۰۵ هزار سفر در شش ماهه سال گذشته به ۱۴۵ هزار سفر رسیده است.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه بیشترین تعداد جابجایی مسافر و به تبع آن کاهش مسافرین را مربوط به مینی‌بوس‌ها دانست و افزود: در شش ماهه امسال ۴۸۵ هزار نفر در کرمانشاه توسط مینی‌بوس‌ها جابجا شدند که این میزان از سال گذشته ۴۹ درصد کمتر است.  

به گفته کرمی، تعداد سفرهای مینی‌بوسی استان نیز با کاهش ۴۸ درصدی از ۵۷ هزار سفر در نیمه اول سال گذشته به ۳۰هزار سفر رسیده است. وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۲۸۶هزار نفر نیز توسط اتوبوس‌ها جابجا شدند که کاهش ۴۸ درصدی جابجایی مسافران اتوبوس را نیز داشتیم و تعداد سفرهای اتوبوسی نیز با کاهش ۳۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۸ هزار مورد در شش ماهه امسال رسیده است.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه در این مدت ۳۷۳ هزار نفر نیز در قالب ۹۶ هزار سفر توسط خودروهای سواری جابجا شدند، یادآور شد: کاهش ۱۹ درصدی مسافران و کاهش ۱۹ درصدی سفرهای بخش سواری را نیز در شش ماهه امسال شاهد بودیم.  

کرمی دلیل کاهش سفرها و جابجایی مسافران در نیمه اول امسال را شرایط بیماری کرونا و خصوصا محدودیت‌ها در ایام نوروز دانست و عنوان کرد: بسیاری از مردم سفرهای غیرضروری خود را کاهش دادند و در صورت لزوم با خودرو شخصی سفر می‌کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون همه ناوگان حمل و نقل برون شهری و پایانه‌های کرمانشاه فعالند، افزود: تمامی پروتکل‌های بهداشتی در پایانه‌ها و خودروهای حمل و نقل بین شهری رعایت می‌شود.  

کرمی تاکید کرد: در استان کرمانشاه هم اکنون ۲۰۰ دستگاه اتوبوس، ۸۶۰ دستگاه مینی‌بوس و ۸۹۰ دستگاه سواری در بخش ناوگان حمل و نقل برون شهری فعال است. ‌