شناسهٔ خبر: 85902 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

پیش‌بینی جوی آرام در غالب مناطق کشور/ دمای شهرکرد به زیرصفر رسید

گزارش هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی از پیش‌بینی جوی آرام در غالب مناطق کشور در هفته جاری خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت آب و هوای کشور را تشریح کرد و گفت: با توجه به تحلیل آخرین نقشه‌‌های پیش‌‌یابی هواشناسی، برای هفته جاری در غالب کشور جوی پایدار و آرام خواهیم داشت و طی این مدت، در شهرهای صنعتی، غبار صبحگاهی و غبار محلی، دور از انتظار نیست.

او افزود: طی امروز و فردا در شرق و جنوب‌‌‌شرق کشور کاهش نسبی دما را انتظار داریم؛ همچنین از امروز تا پایان هفته در مناطقی از کشور افزایش نسبی دما را پیش‌‌بینی می‌کنیم.

رفیعی عنوان کرد: در سه روز آینده در مناطقی از خراسان‌‌‌جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و شرق هرمزگان، وزش باد شدید، پیش‌بینی می‌شود که احتمال خیزش گرد و خاک در این مناطق نیز دور از انتظار نیست. از بعدازظهر دوشنبه و طی روز سه‌شنبه نیز دریای عمان و تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهند شد.

او ادامه داد: آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری است؛ گاهی وزش باد را خواهیم داشت؛ بیشینه دمای تهران امروز به ۲۱ درجه سانتیگراد می‌‌رسد که نسبت‌‌به روز گذشته یک درجه بیشتر خواهد بود. حداقل دمای امروز صبح تهران در ایستگاه مهرآباد نیز به ۱۱ درجه سانتی‌گراد رسید که نسبت به روز گذشته دو درجه افزایش داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی، سردترین مرکز استان در ۲۴ ساعت گذشته را شهرکرد عنوان کرد و گفت، دمای این شهر در ۲۴ ساعت گذشته به یک درجه زیر صفر رسیده است. در همین مدت دمای هوای بجنورد نیز به صفر رسید و مراکز استان‌هایی نظیر همدان، بیرجند، مشهد و زنجان نیز دمای یک درجه بالای صفر را تجربه کردند. بندرعباس با دمای ۳۷ درجه سانتی‌گراد نیز گرم‌ترین مرکز استان در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است و دمای اهواز نیز در این مدت به ۳۶ درجه رسیده است.