شناسهٔ خبر: 85913 - سرویس بنادر و دریانوردی

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد:‌

تمديد مجوز بهره‌برداری كارگاه ساخت و تعمير شناور در کنارک/ اشتغال بیش از ۱۰۰۰ نفر در کارگاه‌های شناورسازی

شناور سنتی معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با موافقت کمیته صدور مجوز سازمان بنادر و دریانوردی، مجوز بهره برداری کارگاه ساخت و تعمیر شناور در کنارک به مدت دو سال تمدید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آذرپیکان با اشاره به اینکه شهرستان كنارك در ۴۵ كيلومتری غرب بندر چابهار دارای بنادر صيادی و كارگاه‌‌های کوچک و بزرگ ساخت و تعمير شناور است، اظهار داشت:‌ صدور مجوز سازه‌های دريايی سازمان بنادر و دريانوردی با تمديد مجوز بهره‌برداری كارگاه ساخت و تعمير شناور متعلق به شركت شناورسازی نعمان صياد كنارك برای دو سال موافقت كرد.

معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در خصوص این فرآیند افزود: مدارك لازم پس از دريافت از طريق سامانه جامع مديريت و نظارت بر سواحل كشور به آدرس: sm.pmo.ir در كميته صدور مجوز سازه‌های دريايی سازمان با حضور كليه اعضای كميته مذكور از ديدگاه فنی و مهندسی، مهندسی سواحل، شناورسازی و... مورد بررسي كارشناسي  قرار گرفت و در نهايت، تمديد مجوز بهره برداری كارگاه ساخت و تعمير شناور (مرحله ۱) را برای دو سال مورد موافقت قرار داد.

آذرپیکان با توجه به اهمیت این کارگاه‌ها در معیشت جوامع محلی، پایداری توسعه و صنعت بومی و غنای فرهنگی تصریح کرد: صدور مجوز بهره‌برداری اين واحد كارگاهی، ضمن ايجاد اشتغال مستقیم و پايدار برای ۳۰ نفر، زمینه اشتغال غير مستقيم بيش از ۱۰۰۰ نفر در منطقه را فراهم کرده است.