شناسهٔ خبر: 85971 - سرویس مسکن و شهرسازی

پیام دبیرکل کمیته ملی اسکان بشر ملل متحد به‌مناسبت روز اسکان معلولان و سالمندان؛

سالمندان و معلولان حق دارند از زندگی سالم و بانشاطی برخوردار باشند

محمد مهدی مظاهری دبیرکل کمیته ملی برنامه اسکان بشر ملل متحد دبیرکل کمیته ملی برنامه اسکان بشر ملل متحد به‌مناسبت فرارسیدن روز جهانی اسکان معلولان و سالمندان، پیامی منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی متن پیام محمدمهدی مظاهری به شرح ذیل است:

دهم اکتبر، مصادف با بیستم مهر، به‌نام «روز اسکان معلولان و سالمندان» نام‌گذاری شده است و در سطح ملی و جهانی در این روز، تلاش‌ها و فعالیت‌هایی پیرامون ارتقای استانداردهای زندگی این قشر از جامعه، مورد دقت نظر قرار می‌گیرد.
سالمندان و معلولان، هم‌چون سایر افراد جامعه و چه‌بسا با توجه و دقت بیشتر، حق دارند از زندگی سالم و بانشاطی برخوردار باشند و صرفا وجود یک‌سری ضعف‌های جسمانی، نباید باعث شود که آن‌ها لذت زندگی را تجربه نکنند.
امیدوارم تلاش دولت جمهوری اسلامی ایران در تدوین و تصویب ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای این اقشار جامعه که در راستای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و همچنین قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور است، بستری برای هم‌افزایی ظرفیت‌ها و منابع وسیع کشور و محملی برای اهتمام جدی و بیش از پیش نهادهای مختلف دولتی، عمومی و خصوصی  برای مناسب‌سازی ساختارهای فیزیکی و محیطی و ایجاد یک زندگی مطلوب جهت سالمندان و معلولان باشد.
 
 محمدمهدی مظاهری
دبیر کمیته ملی اسکان بشر