شناسهٔ خبر: 86006 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر

۲ هزار و ۲۱ قطعه زمین برای اجرای طرح ملی مسکن در بوشهر آماده شد

بازسازی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: ۲هزار و ۲۱ قطعه زمین از طرف اداره کل راه و شهرسازی این استان در۱۲ شهر برای اجرای طرح ملی مسکن به این نهاد واگذار شده‌است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمید حیدری بریدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تاکنون ۲هزار و ۹۷۰ نفر برای شرکت در طرح اقدام ملی مسکن در استان بوشهر ثبت نام کرده و از این شمار ۱۶۶ نفر واریز وجه داشته اند.

وی بیان کرد: در زمان حاضر عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای خورموج، دیر، بنک و دیلم،  آغاز شده و به زودی در شهرهای کنگان و اهرم نیز در قالب گروه‌های ساخت به متقاضیان واجد شرایط زمین واگذار می‌شود.

حیدری بریدی از متقاضیانی که در سامانه ثبت نام طرح (tem.mrud.ir) ثبت نام کرده و استعلام آنها بدون مانع بوده درخواست کرد برای تکمیل فرآیند افتتاح حساب و واریز وجه اولیه ۴۰ میلیون تومان اقدام کنند تا بتوان برای ساخت مسکن در شهرهایی که زمین از طرف اداره کل راه وشهرسازی به بنیاد مسکن استان واگذار شده، برنامه ریزی بهتری شود.

وی ادامه داد: به غیر از شهرهای یاد شده بنیاد مسکن متولی ساماندهی متقاضیان واجد شرایط طرح اقدام ملی در شهرهای چغادک، آبپخش، آبدان، کاکی، بندر ریگ و سعدآباد  نیز است.

حیدری بریدی گفت: طرح اقدام ملی مسکن  یکی از جدی‌ترین برنامه های وزارت راه و شهرسازی به منظور تعادل بخشی بین عرضه و تولید مسکن است که سهم استان بوشهر در این طرح ۲ هزارو ۳۰۰ واحد مسکونی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر افزود: طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، یکی از مهم‌ترین اقدامات فعلی وزارت راه و شهرسازی برای رونق دادن به تولید مسکن در کشور است و بر مبنای آن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیز سهم بنیاد مسکن است که باید احداث شود.

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه نگاه دولت تدبیر و امید معطوف به تامین مسکن و ایجاد سرپناه برای اسکان محرومان است و براین اساس در مناطقی که خدمات زیربنایی ارائه و زمین آماده وجود دارد اجرای طرح اقدام ملی می تواند در کنار سایر گزینه های این وزارتخانه، تولید مسکن را به جریانی پایدار تبدیل کند.