شناسهٔ خبر: 86029 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر خبر داد

ابلاغ ۵۱ میلیاردتومان برای بازسازی مناطق سیل‌زده بوشهر/ارائه تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به آسیب دیدگان سیل و زلزله در استان بوشهر

سیل مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر از تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به آسیب‌دیدگان سیل و زلزله استان بوشهر خبر داد و گفت: ۵۱ میلیارد تومان برای بازسازی مناطق سیل‌زده استان ابلاغ شده واین تسهیلات برای پرداخت به واحدهای مسکونی شهری و روستایی کنگان، جم، دیر، دشتستان و گناوه تخصیص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمید حیدری بریدی مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با تقدیر از نگاه مثبت نماینده بوشهر در مجلس و مسئولان ارشد استان نسبت به عملکرد این نهاد، گفت: ۵۱ میلیارد تومان برای بازسازی مناطق سیل‌زده استان ابلاغ شده است که  این تسهیلات برای پرداخت به منازل آسیب‌دیده شهری و روستایی کنگان، جم، دیر، دشتستان و گناوه تخصیص یافته است.

حیدری بریدی بیان کرد: برای هر واحد آسیب‌دیده شهری ناشی از سیل در سال‌های ۹۸ و ۹۹ مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ ۴ درصد پرداخت می‌شود.

وی گفت: علاوه بر پرداخت تسهیلات بازسازی، ۱۵ میلیون تومان وام معیشتی کم‌بهره و ۲۹ میلیون تومان کمک بلاعوض برای هر واحد آسیب دیده شهری پرداخت می‌شود که در مجموع ۹۴ میلیون تومان برای هر واحد مسکونی شهری برای بازسازی به صورت وام ۴درصد و کمک بلاعوض خواهد بود.

وی افزود: برای واحدهای مسکونی روستایی آسیب دیده از سیل نیز مبلغ ۴۰ میلیون تومان وام با سود ۴ درصد، ۱۵ میلیون تومان تسهیلات کم بهره معیشتی و ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض به صاحبان واحدهای مسکونی روستایی آسیب دیده از سیل در ۵ شهرستان کنگان، جم، دیر، دشتستان و گناوه پرداخت می‌شود. برای بازسازی هر واحد مسکونی روستایی آسیب دیده از سیل در مجموع ۸۰ میلیون تومان وام کم بهره و کمک بلاعوض پرداخت می‌شود و در این راستا ۵۷۶ واحد مسکونی که آسیب دیده‌اند که برای تعمیر آنها ۳۰ میلیون تومان وام بازسازی و معیشتی با نرخ سود ۴درصد و ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر در ادامه با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن، این طرح را یکی از جدی‌ترین برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی به منظور تعادل بخشی بین عرضه و تولید مسکن است که سهم استان بوشهر در این طرح ۲ هزارو ۳۰۰ واحد مسکونی در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول گفت: ۲هزار و ۲۱ قطعه زمین از طرف اداره کل راه و شهرسازی این استان در۱۲ شهر برای اجرای طرح ملی مسکن به این نهاد واگذار شده‌است.

به گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، وی افزود: تاکنون ۲هزار و ۹۷۰ نفر برای شرکت در طرح اقدام ملی مسکن در استان بوشهر ثبت نام کرده‌اند.