شناسهٔ خبر: 86037 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد

تامین زمین برای۲۲ هزار نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در خوزستان

خوزستان 18 مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از تامین زمین برای۲۲ هزار نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در خوزستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، رضا رضایی اظهار کرد: ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در خوزستان طی سه مرحله انجام شده که پس از بررسی اولیه بیش از ۲۶ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

وی افزود: برای ۲۲ هزار نفر زمین در استان خوزستان تامین شد که این رقم تا ۲۶ هزار واحد نیز قابلیت افزایش دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: اراضی تامین شده به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، شرکت توسعه مسکن استان خوزستان، به عنوان کارگزار تحویل داده شد.

رضایی ادامه داد: کارگزار برای برخی اراضی، سازنده تعیین می‌کند و عملیات اجرایی را در راس مدیریت خواهد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با عنوان اینکه سایر اراضی  نیز در قالب گروه های ساخت به متقاضیان به صورت اجاره داری ۹۹ ساله یا اقساطی ۱۰ ساله واگذار خواهد شد، تشریح کرد:  هم اکنون عملیات اجرایی برای چهار هزار و ۸۸۵ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در خوزستان شروع شده است و  برای هر واحد مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بلند مدت بانکی تعلق خواهد گرفت.

رضایی با اشاره به اینکه به زودی نیز کمیته زیربنایی در قالب شورای مسکن استان تشکیل خواهد شد و موضوعات زیربنایی طرح اقدام ملی مسکن را برنامه ریزی خواهند کرد، ابراز کرد: ضمنا کسانی که یک بار برای آن‌ها پیامک مراجعه جهت احراز هویت ارسال شده و مراجعه نکردند ثبت نام آن‌ها لغو می‌شود.

وی تعداد طبقات این واحدهای مسکونی را یک تا چهار طبقه طراحی شده عنوان کرد و گفت:  در سایت های طرح اقدام ملی مسکن فضای آموزشی، مذهبی، بهداشتی و تجاری پیش بینی شده است.

وی افزود: متراژ هر واحد مسکونی ۷۵ تا ۱۲۰ مترمربع است که بستگی به مراحل تکمیل نقشه و تایید آن دارد.

گفتنی است در قالب طرح اقدام ملی مسکن مقرر شد ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته می شود.