شناسهٔ خبر: 86040 - سرویس هوایی

مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران مطرح کرد

پیش‌بینی کاهش هشت بيليون دلاری درآمد هوانوردی خاورميانه نسبت به پيش از کرونا / افزوده شدن سلامت به اولویت‌های اصلی فرودگاه‌ها

سیاوش امیرمکری رئیس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران از پیش‌بینی کاهش ۲۷ بيليون دلاري درآمد فرودگاه‌ها و ترافيک هوايي در منطقه آسياپاسفيک و کاهش هشت بيليون دلاري در منطقه خاورميانه نسبت به دوران پيش از بحران کرونا تا پايان سال ۲۰۲۰ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ سیاوش امیرمکری عنوان کرد: آخرین آنالیزهای ACI پیش‌بینی کرده که به دلیل بحران کرونا تعداد مسافران در منطقه آسیاپاسفیک و خاورمیانه به ترتیب ۵۵ و ۶۰ درصد در سال ۲۰۲۰ کاهش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه با توجه به درآمد فرودگاه‌ها و ترافیک فعلی، کاهش ۲۷ بیلیون دلاری در منطقه آسیا پاسفیک و ۸ بیلیون دلاری در منطقه خاورمیانه تا پایان سال ۲۰۲۰ پیش‌بینی می‌شود، تأکید کرد: با توجه به شرایط کنونی، این صنعت درگیر چالش بزرگی است. درعین‌حال سرمایه‌گذاری همچنان با سرعت کم و به روشی سنجیده ادامه دارد.

امیرمکری از برنامه‌ریزی برای بازگرداندن اعتماد عمومی به سفرهای هوایی خبر داد و گفت: کووید ۱۹ دنیا را تغییر داده و اکنون سلامت به اولویت‌های اولیه همانند ایمنی و امنیت در فرودگاه‌ها اضافه شده است.

وی با تأکید بر تلاش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای استفاده از تجربه‌های موفق کشورهای دیگر برای هوشمندسازی فرودگاه‌ها عنوان کرد: امروز در دنیا، استفاده از فناوری‌های جدید به‌ویژه سیستم بیومتریک و هوش مصنوعی در فرودگاه‌ها توانسته است تجربه مسافرت بدون تماس با تجهیزات فرودگاهی را برای مسافران ایجاد کند و مسافران از ابتدای ورود به فرودگاه، پذیرش، تحویل بار، گذرنامه، بخش امنیتی و مرحله سوار شدن به هواپیما می‌توانند از قابلیت‌های این فناوری‌ها که همان سرعت و دقت بالای آن‌ها با کمترین ایستایی است، استفاده کنند.

امیرمکری گفت: همچنین در بخش امنیت فرودگاهی استفاده از فناوری‌های نوین مانند بادی اسکنرها و دستگاه‌های ایکس ری پیشرفته این امکان را به مدیران این بخش داده است که مسافران و بار آن‌ها را با دقت و سرعت بیشتر  بدون نیاز به تخلیه وسایل داخل بار آن‌ها بازرسی کنند.