شناسهٔ خبر: 86052 - سرویس وزارتی

معاون وزیر راه و شهرسازی:

کار بهسازی شهر بهبهان بدون آسیب به بافت تاریخی انجام می شود

بازدید معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت راه و شهرسازی به همراه دو معاون دیگر وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان خوزستان از پروژه های شهرستان بهبهان بازدید کرد.  

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهران کفاش معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت راه و شهرسازی به همراه خیرالله خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و مهدی عبوری معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از پروژه های استان خوزستان – بهبهان بازدید و موضوعات و مشکلات این شهرستان را مورد بررسی قرار دادند.

امروز معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر راه و شهرسازی طی نشستی با مسئولان  شهر ضمن  تاکید بر  حفظ بافت تاریخی بهبهان بعنوان میراث تاریخی و فرهنگی به عنوان یک ضرورت ملّی  اظهار کرد: در عین حال بحث  بهسازی مسکن و بافت های فرسوده و تقویت بافت شهری این منطقه نیز بر اساس یک برنامه‌ زمان بندی شده بصورت  جدی در سطح کلان سیاست گذاری  وزارت راه و شهرسازی دنبال می شود.

وی  افزود: مجموعه مسئولان وزارتخانه از نزدیک درجریان مطالبات و خواسته های مسئولان محلی و مردم شهرستان قرار گرفته اند و در صدد حل آن با توجه به امکانات موجود هستند.

کفاش ادامه داد: در این زمینه پیشتر نشست هایی درخصوص حل مشکلات و خواسته­ها و نیازهای شهروندان در وزارتخانه تشکیل شده است.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی گفت: برای بافت فرسوده و بهسازی ساختار شهری بهبهان که بخش قابل توجه از آن بافت فرسوده است، تصمیمات و برنامه ریزی جدی انجام گرفته است.

وی بافت تاریخی شهر بهبهان را داری قدمت کهن تاریخی و در زمره میراث فرهنگی ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت:  در این راستا با کمک بخش خصوصی و سرمایه گذاری هایی که انجام می گیرد، ضمن حفظ بافت تاریخی، عملیات مرمت، نوسازی و بهسازی بافت شهری انجام خواهد شد.

کفاش یادآورشد: برای انجام این فرآیند، بخصوص در بخش بازآفرینی سکونتگاه های غیررسمی و فرسوده به شهرداری بهبهان، قیر دولتی اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به این که در خصوص اجرای طرح اقدام ملی مسکن مربوط به شهرستان بهبهان فعالیت های اساسی و کاربردی انجام گرفته است، تصریح کرد: رفع مشکلات شهروندان بهبهانی در زمینه بافت فرسوده در گرو همکاری های بین بخشی توسط دستگاه های اجرایی بوده و به همین خاطر بر تعامل هرچه بیشتر بخش های اجرایی و استانی تاکید داریم.