شناسهٔ خبر: 86076 - سرویس هوایی

اهم اخبار هوانوردی در هفته‌ای که گذشت

رفع مشکل ایرلاین‌ها با حضور وزیر راه و شهرسازی/ افزایش پروازهای روزانه از حداقل ۱۳۰ پرواز به بیش از ۳۳۰ پرواز بعد از شیوع ویروس کرونا/ توقف تصمیم شرکت‌ها برای افزایش قیمت بلیط هواپیما

هواپيماي بوئینگ  747 ایران ایر مهم‌ترین عناوین خبری هوانوردی کشور در هفته‌ای که گذشت؛ رفع مشکل ایرلاین‌ها با حضور وزیر راه و شهرسازی، افزایش پروازهای روزانه از حداقل ۱۳۰ پرواز به بیش از ۳۳۰ پرواز بعد از شیوع ویروس کرونا و توقف تصمیم شرکت‌ها برای افزایش قیمت بلیط هواپیما بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهم‌ترین اخبار هوانوردی کشور طی یک هفته‌ گذشته شامل موارد زیر هستند:

  • حضور مستمر ناظران سلامت در فرودگاه مشهد/ کاهش سفر هوایی زائران به مشهد به دلیل کرونا 

مديركل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی از حضور مستمر ناظران سلامت در فرودگاه مشهد خبر داد و تاکید کرد که با حضور ناظران، پروتکل‌های بهداشتی به طور دقیق در این فرودگاه رعایت می‌شوند.

  • بازدید وزیر راه و شهرسازی از شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا)

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سفر به اصفهان با حضور در شرکت صنایع هواپیماسازی ایران بازدیدی از این مجموعه و دستاوردهای هوایی این شرکت داشت.

  • مسیرهای پروازی به اروپا در حال افزایش است/ در حال مذاکره برای افزایش پروازها به ترکیه هستیم/ نظارت کامل سازمان هواپیمایی بر فاصله‌گذاری اجتماعی از ابتدای آبان

تورج زنگنه معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پروازهای خارجی توسط هواپیماهای جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است و با انجام مذاکرات به دنبال افزایش تعداد این پروازها هستیم.

  • توقف تصمیم شرکت‌ها برای افزایش قیمت بلیط هواپیما/ زمان تصمیمات هیجانی نیست

هواپيماي بوئینگ  ۷۴۷ ایران ایروزیر راه و شهرسازی از توقف موضوع تغییر قیمت بلیط هواپیما از ابتدای آبان‌ماه خبر داد و هرگونه تصمیم در این خصوص را نیازمند بررسی عنوان کرد.

  • عضو اصلی هیات مدیره شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) منصوب شد

در حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی، عضو اصلی هیات مدیره شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به مدت ۴ سال منصوب شد.

  • افزایش پروازهای روزانه از حداقل ۱۳۰ پرواز به بیش از ۳۳۰ پرواز بعد از شیوع ویروس کرونا / اتمام ۲۱ پروژه فرودگاهی طبق برنامه تا پایان سال ۹۹

سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: به واسطه شیوع ویروس کرونا و با گذشت زمان شاهد افزایش میزان پروازها از حداقل ۱۳۰ پرواز به بیش از ۳۳۰ پرواز روزانه هستیم که در یک شیب ملایم روبه بهبود است.

  • بلیت پروازهای داخلی تا اول آبان افزایش نمی‌یابد/ رفع مشکل ایرلاین‌ها با حضور وزیر راه و شهرسازی

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که مطابق توافقات انجام شده بین ریاست این سازمان با مدیران ایرلاین‌ها، بلیت پروازهای داخلی تا اول آبان ماه افزایش پیدا نمی‌کند.

  • ایران‌ایر آماده بهره‌بردن از تولیدات داخلی در حوزه هوایی است / مشتاق به ارتباط بیشتر برای تولیدات مورد نیاز با صنایع هواپیماسازی ایران هستیم / با ایجاد تولید و درآمد بیشتر چابک‌سازی هما در قدم بعدی خواهد بود

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران‌ایر آماده بهره بردن از تولیدات داخلی در حوزه هوایی است و در این زمینه علاقه‌مند به همکاری با شرکت صنایع هواپیماسازی ایران هستیم.

  • اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی در فرودگاه ایرانشهر/ برخورد شدید با حاملان مواد مخدر در فرودگاه

رئیس فرودگاه ایرانشهر از اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی در این فرودگاه خبر داد و تأکید کرد که از ورود افراد فاقد ماسک به داخل هواپیما جلوگیری می‌شود.

  • پیش‌بینی کاهش هشت بيليون دلاری درآمد هوانوردی خاورميانه نسبت به پيش از کرونا / افزوده شدن سلامت به اولویت‌های اصلی فرودگاه‌ها

رئیس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران از پیش‌بینی کاهش ۲۷ بيليون دلاري درآمد فرودگاه‌ها و ترافيک هوايي در منطقه آسياپاسفيک و کاهش هشت بيليون دلاري در منطقه خاورميانه نسبت به دوران پيش از بحران کرونا تا پايان سال ۲۰۲۰ خبر داد.

  • برگزاری کمیته عملیات زمستانی در فرودگاه مشهد/ آمادگی فرودگاه‌های استان خراسان رضوی جهت ارائه خدمات در فصل سرما

مدیرکل فرودگاه استان خراسان رضوی گفت: با توجه به نزدیک شدن فصل سرما به کشور، فرودگاه‌های این استان با در نظر گرفتن تمهيدات ويژه به استقبال بارش‌های زمستانی می‌روند.

  • از سرگیری پروازهای "هما " به دو مقصد در آلمان

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" پروازهای خود به مقاصد کلن و فرانکفورت را از سر می‌گیرد.

  • پرواز فوق‌العاده "هما" به رم

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران یک پرواز فوق‌العاده به مقصد رم انجام می‌دهد.