شناسهٔ خبر: 86111 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خبر داد

بهره‌برداری از پروژه ۸۰ واحدی بافت فرسوده "حکیم شیروان" تا یک سال آینده

پروژه 80 واحدی بافت فرسوده حکیم شیروان راه و شهرسازی خراسان شمالی 1  مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از بهره‌برداری پروژه ۸۰ واحدی بافت فرسوده "حکیم شیروان" تا یک سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، سید عبدالمجید نژادصفوی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی به همراه جدی، نماینده مردم شیروان، معاون فرماندار، معاون شهردار و جمعی از مدیران شهرستانی، از پروژه‌های مسکن مهر کوی وحدت شیروان، پروژه پل اسطرخی، پروژه بازآفرینی روشنایی معابر و ورودی‌های شهر شیروان و بافت فرسوده حکیم شیروان بازدید کردند.

نژادصفوری با بیان اینکه پروژه بافت فرسوده حکیم شیروان که در این شهرستان متوقف شده بود با پیگیری‌های انجام‌شده در آینده نزدیک آغاز می‌شود، گفت: پیمانکار متعهد شده است تا حداکثر ظرف یک‌سال، این پروژه را به اتمام رسانده و به مالکان تحویل دهد؛ در این بازدید همچنین از پروژه پیاده‌روسازی و روشنایی محله زمین کشوری شیروان از محل اعتبارات بازآفرینی بازدید شد.

وی ضمن بازدید از احداث پل اسطرخی، این پل را به‌عنوان پل استراتژیک نام برد و افزود : این پل، گلوگاه و راه ارتباطی بین دو شهرستان مهم استان، شیروان و اسفراین است، که با احداث آن، تردد مردم تسهیل می‌شود و ضمن کاهش هزینه، زمان سفر، مصرف بنزین و آلایندگی، موجب تسهیل در گردشگری و سرمایه‌گذاری می‌شود.

نژادصفوی خاطر نشان‌کرد: پیمانکار، تعهد کرده است تا پایان فصل کاری، پل را به انجام برساند و عملیات خاکی این پروژه نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی یکی از دلایل توقف این پروژه را تملک آن عنوان کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده، مطالبات مالکان را در اسفندماه سال گذشته و بخشی در فروردین‌ماه سال جاری پرداخت شد؛ هر چند با تاخیر پیمانکار، کارگاه را فعال نموده  و به‌زودی این پروژه به اتمام می‌رسد.

وی ضمن تشکر از پیگیری‌های نماینده محترم مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در راستای تامین اعتبار این پروژه یادآور شد: به دلیل اینکه این پروژه یک پروژه بین شهری است، باید بر پایه استانداردهای جاده اصلی احداث و اعتبار آن تامین شود.

نماینده مردم‌‌ شیروان نیز در این بازدید گفت: سال گذشته، یک میلیارد تومان اعتبار و امسال نیز یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به پروژه بازآفرینی شیروان اختصاص یافت که در حال حاضر، پیاده‌روسازی شهرک ولیعصر و ۲۰ متری آزادی در حال اقدام است.

جدی افزود: پروژه ۸۰ واحدی بافت فرسوده حکیم شیروان که از سال‌های گذشته بلاتکلیف مانده بود و پروژه متوقف شده بود با پیگیری‌های انجام‌شده تسهیلات آن توسط بانک مرتبط تایید شده و در کمتر از یک سال تحویل اعضا خواهد شد.

وی تصریح کرد: پروژه پل اسطرخی که مدتی متوقف شده بود با پیگیری‌های مدیرکل راه و شهرسازی استان دوباره پیمانکار ملزم به شروع پروژه شد و مقرر شد تا یک ماه آینده این پروژه را تکمیل کند.