شناسهٔ خبر: 86127 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد:

تایید نهایی ۱۰۰۰۰ نفر برای طرح اقدام ملی مسکن در استان همدان

شورای تامین مسکن همدان2 مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان از تایید نهایی ۱۰ هزار نفر برای طرح اقدام ملی مسکن در استان همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(همدان)، جلسه شورای تامین مسکن استان با حضور استاندار همدان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیر کل راه و شهرسازی و سایر مدیران ذیربط در سالن شهدای استانداری برگزار شد.

استاندار همدان در این جلسه بیان کرد: پروژه‌‌‌های مسکن مهر فاقد متقاضی برابر شیوه‌‌نامه از طریق دستگاه‌‌های خدماتی حمایتی جذب متقاضی‌‌شده و در صورت استقبال نکردن، به طرح اقدام ملی تخصیص داده شود.

سیدسعید شاهرخی در ادامه تاکید کرد : به استناد ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی آن دسته از متقاضیانی که به تعهد خود عمل نکردند و بدهی دارند باید باقی مانده بدهی خود را به تناسب نرخ روز بر مبنای قیمت طرح اقدام ملی پرداخت نمایند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان نیز در این جلسه گزارشی از طرح اقدام ملی ارائه داده و گفت : تا کنون ۱۰ هزار و ۴۴۳ نفر در طرح اقدام ملی مسکن استان همدان تایید نهایی شده‌‌اند.

 داریوش حسینی با اشاره به اینکه طی ۳ مرحله ۱۸ هزار و ۹۷۴ نفر در استان همدان برای طر ح اقدام ملی مسکن ثبت نام نمودند، گفت: از این تعداد ۱۴ هزار و ۵۰۸ نفر در همدان و ملایر و ۴ هزار و ۴۰۶ نفر در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بودند که ۱۵ هزار و ۹۵۰ نفر آنان واجد شرایط شده و پس از پالایش این تعداد ، تاکنون ۱۰ هزار و ۴۴۳ نفر تایید نهایی شده‌‌اند.

وی گزارشی از پروژه‌‌‌های مسکن مهر نیز ارائه نموده و گفت: از مجموع ۲۹ هزار و ۳۹۴ واحد برنامه استان، ۲۸ هزار و ۲۶ واحد افتتاح و تحویل شده و ۹۲۸ واحد باقی مانده است.

وی با تاکید بر تسریع در صدور پايان كار پروژه‌‌های مسكن مهر توسط شهرداری‌ها و تاكيد بر حذف كميسيون ماده ۱۰۰ درخصوص پروژه‌‌های مسكن مهر گفت: با توجه به مراجعات مكرر متقاضيان و از طرفي گذشت زمان و عدم دسترسي به پيمانكاران و بروز مشكلات در آينده ،پيشنهاد می‌‌شود در صورت تصويب اعضای اين شورا، فرايند صدور پايان كار در شهرداری‌‌‌ها به‌‌‌صورت ويژه و با امعان نظر شهرداران استان در اولويت كاری شهرداری‌ها قرار گيرد. 

حسینی در رابطه با تعیین تکلیف پروژه‌های فاقد متقاضی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر بیان کرد: یک هزار و ۵۰۳ واحد در قالب ۵۸۱ قطعه تفکیکی بوده که در این جلسه مقرر شد آن دسته از پروژه‌هایی که متقاضی دارند جدا شده و مابقی در طرح اقدام ملی مسکن واگذار شود.