شناسهٔ خبر: 86141 - سرویس جاده‌ای

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

تأیید اصلاح بودجه امسال و اهداف ۱۴۰۰ در مجمع عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای

برگزاری جلسه شورایعالی  سازمان بنادر ودریانوردی  در اتخاذ تصمیمات بودجه  سال جاری وآتی نشست مجازی مجمع عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با حضور معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، اعضای هیئت عامل این سازمان و نمایندگان اصلی مجمع با هدف بررسی اهداف و برنامه‌ها و بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ و اصلاحیه بودجه سال ۱۳۹۹ برگزار شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهرام آدم‌نژاد، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با قدردانی از عملكرد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به خاطر افزایش بهره‌وری و عملکرد حوزه راهداری اظهار داشت: با مشاهده اجرای طرح ابرار، عملکرد بخش راهداری و سازمان‌دهی گشت‌های راهداری، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و اعضای هیئت عامل، معاونین، مدیران كل و كلیه كاركنان از همه امكانات و ظرفیت‌ها بهره گرفته و پاسخگویی مناسب و عملكرد قابل قبولی به هم وطنان و كاربران بخش حمل‌ونقل جاده‌ای فراهم كردند.

محمد تیموری، معاون توسعه مدیریت و منابع این سازمان با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی از مواجهه با زمستان سخت در سال جاری خبر داد و گفت: به همین خاطر در راستای تجهیز ماشین‌آلات راهداری، تأمین لوازم یدکی، سوخت مورد نیاز آن‌ها همچنین راهدارخانه‌ها و مواد مصرفی مانند شن و نمک بودجه و اعتبارات را افزایش داده‌ایم.

وی با اشاره به پیشنهاد افزایش بودجه و اعتبارات بخش اداری نیز بیان داشت: باهدف رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با كرونا و جلوگیری از تجمع رانندگان در سالن‌های اعلان بار دستورات لازم برای فراهم کردن امکانات رفاهی و سایه‌بان در فضای باز، همچنین تأمین مواد ضدعفونی برای پایانه‌های مرزی، مسافری و بار ابلاغ شده است که منجر به افزایش هزینه‌ها شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای در ادامه به تشریح اهداف سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سال ۱۴۰۰ پرداخت که مورد توجه نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور مجامع شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه و نمایندگان سایر دستگاه‌ها در جلسه قرار گرفت.

تیموری ضمن پیشنهاد اخذ عوارض تردد از ناوگان باری در بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی که کمک شایانی به بهبود نگهداری راه‌ها می‌کند، خواستار به‌روزرسانی سقف بیمه شخص ثالث و تخصیص ۱۰۰ درصدی حق بیمه به حساب سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شد.  

رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز با بیان اینکه «عملکرد حوزه راهداری در شش ماهه اول نسبت به اهداف سال ۹۹ فراتر رفته است» اظهار داشت: در ردیف لکه‌گیری نزدیک به سه برابر اهداف سال ۹۹ کارکرده‌ایم. در ردیف قیر پلیمری و درزگیری نزدیک به ۲۴۰۰ کیلومتر و در زمینه لکه‌گیری ۳۰۰۰ کیلومتر کارکرده‌ایم که در شش ماه آینده در استان‌های جنوبی این عملیات ادامه می‌یابد.

وی افزود: مجموع عملکرد سال ۹۹ باعث می‌شود در سال آینده از فشار کاری کمتری را تجربه کنیم. مجموع عملکرد اقدامات حفاظتی ما در شش ماه اول سال ۹۹ بالغ بر ۶۰۰۰ کیلومتر می‌شود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مجموع اقدامات انجام‌شده را حاصل پایش رویه راه‌های کشور با استفاده از سامانه PMS عنوان کرد و گفت: در ماه جاری سومین دوره پایش رویه راه‌های شریانی کشور توسط سامانه PMS شروع شد و طبق گزارش به دست آمده ۲۰ درصد کل شبکه راه‌های شریانی کشور تا امروز پایش شده است و گزارش ماهانه برای معاونت حمل‌ونقل ارسال می‌شود.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اکبری در راستای اظهارات معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه «PMS مبنای گزارش عملکرد حوزه راهداری باشد» گفت: با حصول نتایج سومین برداشت سامانه پایش رویه راه‌ها در کشور، سه نقطه از یک محور در سطح استان، شبکه و کشور بر روی یک نمودار نشان می‌دهد که اتصال این سه نقطه عملکرد حوزه در شش سال گذشته را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: به رغم حذف سهمیه قیر از قانون بودجه امسال تا این لحظه ۲۴۰ میلیون تن قیر در پروژه‌های راهداری مصرف شده است.

این عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره بره برنامه رفع نقاط پر تصادف یادآور شد: از مجموع ۲۵۱ نقطه پر تصادف که به درخواست پلیس راهور ناجا در اولویت قرار داده شد ۲۲۰ نقطه تا پایان امسال و ۳۱ نقطه تا تیرماه ۱۴۰۰ رفع می‌شود.