شناسهٔ خبر: 86151 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران:

مردم مراقب کلاهبرداران ملکی باشند/ لزوم حضور دستگاه‌های نظارتی در بازار ساخت‌و‌‌‌ساز

شهر تهران مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران به هم‌وطنان هشدار داده است که بدون اطمینان کامل از امنیت سرمایه‌گذاری خود به هیچ عنوان، وجهی را به فرد یا شرکتی پرداخت نکنند.

به گزارش پايگاه خبرى وزارت راه و شهرسازى از اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران، خشایار باقرپور، مدیرعامل این اتحادیه ضمن اشاره به روند افزایش قیمت ملک در کشور و بخصوص تهران گفت: نوسانات قیمت و اتفاقاتی که طی چند ماه اخیر در بازار مسکن رخ داده است نگرانی‌هایی را برای افراد به وجود آورده تا هرچه سریعتر دارایی‌‌های نقدی خود را تبدیل به سرمایه ملکی کنند.

وی افزود: نقدینگی خیلی از افراد در جامعه  با رشد قیمت مسکن دیگر قابل تبدیل به سرمایه در بازار مسکن نبود. متاسفانه در این میان سودچویان هم بیکار ننشستند و در این بازار فعال شده‌‌اند.

به گفته باقرپور در آشفته بازار تبلیغات متاسفانه می‌‌بینیم که عده‌‌ای افراد سودجو با آگهی‌ها و پیشنهادات اغواکننده سعی در جلب سرمایه‌‌های خرد به سمت پروژه‌‌‌هایی دارند که حتی وجود خارجی ندارند.

برای مثال مبالغی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان برای خرید پروژه از شما درخواست می‌‌‌کنند که حتی زمین این پروژه هم هنوز تهیه نشده است. وقتی شما مراجعه می کنید با ارائه اسناد ساختگی، اعتماد اولیه شما را جلب می کنند و متاسفانه در این بین شما سرمایه اولیه خود را به پروژه ای تزریق می کنید که وجود ندارد.

مدیرعامل این اتحادیه در ادامه تاکید کرد: من و همکارانم در اتحادیه تعاونی های شهر تهران در راستای مسئولیت اجتماعی این نهاد وظیفه خود می دانیم به هموطنان خود هشدار بدهیم که قبل از هرگونه اقدام به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ساختمانی تحقیقات کامل و جامع درباره آن پروژه داشته باشند و بدون اطمینان کامل از امنیت سرمایه‌گذاری خود به هیچ عنوان وجهی را پرداخت نکنند.

وی در پایان گفت: درخواست دوم من این است که دستگاه‌های نظارتی و دولتی روی اتفاقاتی که در بازار ساخت‌و‌ساز اتفاق می‌افتاد نظارت بیشتری داشته باشند تا سوء‌استفاده افرادی معدود، موجب ایجاد پرونده‌های قضایی و متضرر شدن هموطنانمان نشود.