شناسهٔ خبر: 86190 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گرمی:

رفع تصرف ۵ هكتار از اراضی دولتی در محدوده و حريم شهر/ آسفالت‌ريزی ۱/۵ كيلومتر از پروژه احداث باند دوم ورودی شهر "گرمی"

اردبیل - 12 رئیس اداره راه و شهرسازی گرمی از رفع تصرف ۵ هكتار از اراضی دولتی در محدوده و حريم شهر گرمی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(استان اردبیل)، حامد فتوحی، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گرمی با اشاره به اقدامات و عملکرد راه و شهرسازی این شهرستان در ۶ ماهه اول سال‌جاری اظهار کرد: آسفالت‌ريزی ۱/۵ كيلومتر از پروژه احداث باند دوم ورودی شهر گرمی اجرا شده و بقيه مسير در حال اجرا است.

وي گفت: در شش ماهه اول سالجاری و در ادامه بهسازی و آسفالت ريزي ورودي شهر گرمي به طول ۵ كيلومتر زيرسازي مسير اتمام يافته و در حدود ۱.۵ كيلومتر آسفالت ريزي از مسير اجرا شده كه با توافقات كه  بين پيمانكار و اداره كل راه و شهرسازي استان اردبيل انجام يافته پيمانكار پروژه  نسبت به اتمام مسير تا دهه فجر امسال قول مساعد داده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گرمي خبر داد: ادامه عمليات پروژه چهار خطه گرمی– بيله‌سوار ۳۸/۵كيلومتر با خاكبرداری به حجم ۱۸۰ هزار مترمكعب و خاكريزی به حجم ۲۰هزار مترمكعب در حال اجرا است. لازم به ذكر است که اين محور به‌دليل وجود گمرك بيله‌سوار و بالطبع آن مسير ترانزيت شمال‌غرب كشور با كشور همسايه آذربايجان از اهميت ويژه‌ای در جهت توسعه استان و جذب توريست است.

وی ادامه داد: آسفالت ريزی راه روستايي لكوان درغربي ترين نقطه بخش انگوت شهرستان مغان گرمي به دليل تردد زياد وسايط نقليه به جهت همسايگي با روستايي محمدان و شهرستان كليبرآذربايجان شرقی به طول ۲/۵ كيلومتر با اعتبار هزينه شده ۵۰۰ ميليون تومان اجرا شد.

فتوحی به اجراي عمليات در حوزه گردشگري اشاره و تصريح كرد: اجراي راه دسترسي و رينگ دور درياچه سد گيلارلو به طول ۳/۵ كيلومتر با پيشرفت فيزيكی۶۰ درصدي زيرسازی و اعتبار هزينه شده ۱/۵ ميليارد تومانی درحوزه گردشگری در حال اجرا است.

وی از شروع مطالعه طرح جامع شهر گرمی در این شهرستان خبرداد و اظهار داشت: رفع تصرف از اراضی دولتی و سازمانی در محدوده و حريم شهر به مساحت ۵ هكتار و پاسخ‌دهی به استعلامات ملکی، اداری و ثبتی و مردمی به تعداد ۶۰ مورد انجام شده است.