شناسهٔ خبر: 86232 - سرویس استان‌ها

فرمانده یگان حفاظت از ارضی راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری:

آزادسازی ۱۳۱۴۶۷ متر مربع از اراضی ملی چهارمحال و بختیاری از دست متصرفین

IMG-20200902-WA0008.3.jpg فرمانده یگان حفاظت اراضی ملی و مسکن راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از رفع تصرف و خلع ید ۱۳۱ هزار و ۴۶۷ متر مربع اراضی ملی در سطح استان از دست متصرفین خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، یزدانبخش رئیسیان گفت: در دو ماهه شهریور و مهر سال جاری با تلاش های انجام شده یگان حفاظت، کارشناسان حقوقی اداره کل و هماهنگی های لازم با مرجع قضایی و نیروهای انتظامی ۱۳۱ هزار و ۴۶۷ متر مربع از اراضی ملی در سطح استان از دست متصرفین خارج و به بیت المال بازگردانده شد.

وی افزود: این حجم عملیات در قالب ۱۱ مأموریت رفع تصرف فوری و ۳ مورد اجرای دستور دادستان بوده است و در شهرستان های اردل، فارسان، شهرکرد، بروجن و سامان اجرا شده است.

سرهنگ رئیسیان افزود: ارزش ریالی مجموع اراضی رفع تصرف شده ۱۳۶ میلیارد و ۵۸۷ میلیون ریال برآورد شده است که ۲۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال مربوط به رفع تصرف اراضی در شهریورماه و ۱۱۳ میلیارد و ۱۳۷ میلیون ریال  مربوط به مهرماه می باشد. فرمانده یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی این گونه گفت: شهروندان می توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را ضمن تماس با شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ به یگان حفاظت گزارش دهند تا در اسرع وقت با اقدام قانونی نسبت به رفع تصرف و قلع و قمع متصرفین اقدام شود.

وی به ضرر و زیان شهروندان در زمان خرید املاک تصرف شده اشاره کرد و افزود: بسیاری از افراد به  صورت قولنامه ای ملکی را خریداری می کنند و بعدها مشخص می شود آن ملک، جزو اراضی ملی و دولتی است؛ در چنین شرایطی، افراد علاوه بر ضرر مالی، مجبور به پرداخت خسارت نیز می شوند. لذا به منظور پیشگیری از هرگونه ضرر و زیان، لازم است شهروندان در زمان خرید زمین و ملک، برای اطمینان از اصالت ملک مورد نظر، از سازمان های مربوط استعلام بگیرند.

سرهنگ رئیسیان از برخورد قاطع و صریح این اداره کل با متصرفان و معترضین به بیت المال خبر داد و گفت: خط قرمز راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری حفاظت از اراضی ملی و دولتی و جلوگیری از تعدی به بیت المال به عنوان سرمایه و میراث نسل های آینده است.