شناسهٔ خبر: 86248 - سرویس استان‌ها

یادمان شهدا در میدان ورودی خرم آباد ساماندهی می شود

IMG-20201019-WA0033.jpg میدان سرداران و شش هزار و ۲۰۰ شهید استان لرستان در ورودی شرقی(کمالوند) خرم آباد توسط راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان ساماندهی می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان) محمدحسین امینیان مشاور مدیرکل و مدیر حراست راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در بازدید از میدان سرداران و شش هزار و ۲۰۰ شهید ورودی شرقی شهر خرم آباد گفت: اولین نماد هر استان و شهرستان برای گردشگران، ورودی های زیبا است که متاسفانه ورودی شرقی شهر خرم آباد به عنوان مرکز استان لرستان، زیبنده این شهر نیست.

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی یادمان سرداران و شش هزار و ۲۰۰ شهید استان در این میدان افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب می فرمایند:«زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» وظیفه همه ما ارج نهادن به مقام

شامخ شهدا و تلاش در راستای معرفی این الگوها به جامعه است از این رو بنا به پیشنهاد و پیگیری اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان و پیرو قول مساعد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان درخصوص ساماندهی این میدان و یادمان شهدا در ورودی شرقی خرم آباد، این اداره کل با اهتمام و جدیت پای کار است و در اسرع وقت آن را به اتمام خواهد رساند.

امینیان گفت: در فاز اول پاکسازی میدان ورودی و ایجاد فضای سبز توسط اداره شهرستان خرم آباد انجام می شود و درصورت تامین اعتبار در فازهای بعدی نورپردازی و طراحی و اجرای آب نما با برگزاری مناقصه و انتخاب شرکت مشاور  صورت خواهد گرفت.

سیاوش رضایی رئیس اداره ایمنی راه و حریم راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان هم در این بازدید ضمن تاکید بر گرامیداشت شهدا نسبت به پیگیری ساماندهی این میدان قول مساعد داد.

سید احمد موسوی مدیرعامل خانه مطبوعات استان هم با قدردانی از توجه راهداری لرستان به ساماندهی ورودی شهرها اظهار داشت: با توجه به اهمیت زیبایی ورودی شهرها به ویژه مرکز استان در جذب گردشگر و سرمایه گذاران بخش خصوصی، پس از چند ماه پیگیری مشخص شد این موضوع در حیطه وظایف راهداری است که با عنایت به دغدغه مند بودن این مجموعه در پیگیری و اجرای پروژه های مختلف بسیار موجب مسرت گردید بر همین اساس در جلسه ای با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان پیشنهاد ساماندهی یادمان شهدا در ورودی شرقی خرم آباد (کمالوند) مطرح و مورد استقبال وی قرار گرفت.

موسوی افزود: امیدواریم با تلاش جهادی راهداری و همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط شاهد نمادی شایسته در ورودی شهر خرم آباد باشیم که افتخار اجرای این پروژه ماندگار نصیب راهداری شده است.

این گزارش حاکی است، در این بازدید هدایت فلاح پوری رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان خرم آباد، سحر بابایی راد مدیر روابط عمومی راهداری لرستان و محدثه مقدم دبیر خانه مطبوعات نیز حضور داشتند.