شناسهٔ خبر: 86263 - سرویس مسکن و شهرسازی

با حضور رئیس جمهور انجام شد؛

آیین کلنگ‌زنی ۱۲۰۰۰ واحد مسکن ملی در البرز

مسعود حق لطفی رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانسی دستور کلنگ زنی طرح احداث ۱۲ هزار واحد مسکن ملی در البرز را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از باشگاه خبرنگاران، صبح امروز آیین کلنگ زنی ۱۲ هزار و ۹۶ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید هشتگرد به صورت ویدئو کنفرانسی باحضور حجت الاسلام و المسلمین روحانی، رئیس جمهور برگزار شد.

مسعود حق لطفی، مدیرعامل شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد در این مراسم با بیان این که طرح اقدام ملی مسکن با هدف متعادل شدن بازار مسکن اجرایی شده است، گفت: ارائه مسکن به مصرف‌کنندگان واقعی و به ویژه خانه اولی‌ها با قیمت تمام شده پایین و کیفیت بالا، از ویژگی‌های اصلی این طرح است. 

او افزود: سعی ما این است که در کمترین زمان ممکن واحدهای طرح اقدام ملی مسکن را در اختیار مردم قرار دهیم تا بتوانیم وضعیت مسکن را سامان ببخشیم.

حق لطفی گفت: تاکنون حدود ۲۶ هزار نفر برای بهره‌مندی از این واحدهای مسکونی ثبت نام کرده اند که البته این ثبت نام‌شدگان در حال پالایش هستند و برخی از آنان در فرآیند ثبت نام قطعی از فهرست ثبت نام شدگان حذف خواهند شد و واجدان نهایی باقی خواهند ماند.

او افزود: برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرجدیدهشتگرد یک میلیون و ۳۳۹ هزار و ۴۱۲ متر مربع زمین جانمایی شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد گفت: اجرای این چنین طرح هایی فقط یک راهکار تسکین دهنده ای است تا به نیاز مسکن عده ای از اقشار متوسط و کم درآمد که امکان مشارکت در ساخت این مسکن ها را دارند، پاسخ داده شود.

او افزود: برای آغاز اجرا و ساخت طرح ها لازم است افرادی که در مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن واحد شرایط شناخته شده و پیامک دریافت کرده‌اند، نسبت به تکمیل مدارک و واریز وجه آورده خود اقدام کنند.