شناسهٔ خبر: 86264 - سرویس هوایی

اهم اخبار هوانوردی در هفته‌ای که گذشت

ثبات نرخ بلیط سفرهای هوایی تا اطلاع ثانوی/ برگزاری دور دوم مذاکرات ایران و اوکراین درباره سانحه هواپیما/ ایجاد جذابیت در فضای کشور برای بازگشت پروازهای عبوری

هواپیما ایران ایر مهم‌ترین عناوین خبری هوانوردی کشور در هفته‌ای که گذشت؛ ثبات نرخ بلیط سفرهای هوایی تا اطلاع ثانوی، برگزاری دور دوم مذاکرات ایران و اوکراین درباره سانحه هواپیما و ایجاد جذابیت در فضای کشور برای بازگشت پروازهای عبوری بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهم‌ترین اخبار هوانوردی کشور طی یک هفته‌ گذشته شامل موارد زیر هستند:

-برگزاری دور دوم مذاکرات ایران و اوکراین درباره سانحه هواپیما/ ایران درخصوص سانحه چیزی برای پنهان کردن ندارد 

دور دوم مذاکرات ایران و اوکراین درباره سانحه هواپیما برگزار شد وطی آن تاکید شد که ایران درخصوص این سانحه چیزی برای پنهان کردن ندارد.

-لغو پروازهای چارتری از ۲۵ مهرماه و جلوگیری ادامه این پروازها/ الزام رعایت ظرفیت ۶۰ درصدی هواپیماها از اول آبان

جلسه هم‌اندیشی وزیر راه و شهرسازی با مدیران‌عامل شرکت‌های هواپیمایی روز دوشنبه برگزار و اعلام شد که پروازهای چارتر از ۲۵ مهر لغو شده است و ادامه نخواهد داشت و شرکت‌های هواپیمایی از اول آبان‌ماه، موظف به رعایت ظرفیت ۶۰ درصدی هواپیماها هستند.

-افتتاح تاکسی هوايی فرودگاه لامرد همزمان با هم‌انديشی مديران فرودگاهی جنوب کشور

مدير فرودگاه لامرد از برپايی هم انديشی مديران فرودگاهی منطقه جنوب کشور با موضوع توسعه هوانوردی عمومی با برنامه هايی از جمله راه اندازی دو تاکسی هوايی خبر داد.

-برگزاری مجمع شرکت شهر فرودگاهی و ناوبری هواپیمایی امام خمینی(ره)/ اتخاذ تصمیمات بودجه‌‌ سال جاری و آتی

مجمع شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به منظور بررسی و اتخاذ تصمیمات اصلاحیه بودجه ۱۳۹۹ و بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

-درخواست ایرلاین‌های کشور از بانک‌ها جهت همکاری در دریافت وثیقه/ اعمال محدودیت پذیرش مسافر در هواپیما تا اطلاع ثانوی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه تاکنون ۵۰ درصد از ایرلاین‌های کشور نتوانستند از تسهیلات حمایتی ۲ هزار میلیارد تومانی دولت در بخش حمل‌و‌نقل استفاده کنند، افزود: عمده مشکلات مربوط به میزان وثیقه‌ای است که از سوی بانک‌ها مطالبه می‌شود.

-برگزاری جلسه مجمع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران/ تصمیم در خصوص اصلاحیه بودجه ۱۳۹۹ و بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰

جلسه مجمع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص اصلاحیه بودجه ۱۳۹۹ و بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

-سیاست‌گذاری برای خوداتکایی و بهره‌‌‌‌‌برداری محلی از فرودگاه‌ها/ امکان خرید هواپیمای شخصی به وزن ۹ تن در لامرد

نماینده مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در همایش مدیران فرودگاهی منطقه جنوب کشور در لامرد هدف از توسعه هوانوردی عمومی را تقویت بهره برداری فرودگاه به صورت بومی و خوداتکایی با استفاده از سرمایه گذاری محلی عنوان کرد.

-ایجاد جذابیت در فضای کشور برای بازگشت پروازهای عبوری/ اجرای شعار ایمنی، امنیت و سلامت در فرودگاه‌های کشور

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بر جذاب کردن فضای کشور جهت بازگشت پروازهای بین‌المللی و افزایش ترافیک پروازی تأکید کرد و گفت: امیدواریم با عمل به شعار ایمنی، امنیت و سلامت، شاهد رشد و توسعه فعالیت‌ها در چارچوب برنامه‌ها و اهداف راهبردی شرکت باشیم.

-ظرفیت پذیرش مسافر در هواپیما از اول آبان کاهش می‌یابد

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از کاهش ظرفیت پذیرش مسافر در هواپیما خبر داد.

-در استفاده ۶۰ درصدی از ظرفیت هواپیماها تجدید نظر شود/ ثبات نرخ بلیط سفرهای هوایی تا اطلاع ثانوی

دبیر انجمن ایرلاین‌های کشور خواستار تجدید نظر وزارت بهداشت در اجرای محدودیت ۶۰ درصدی استفاده از ظرفیت هواپیماهای داخلی شد و افزود: اکنون شرکت‌های هواپیمای خارجی که از ایران عبور می‌کنند شامل این طرح نمی‌شوند.

-لغو پروازهای چارتری از ۲۵ مهر به جز مسيرهای كيش، قشم و مناطق نفت خيز/ الزام ایرلاین‌ها به استفاده از ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما

رئيس سازمان هواپيمايي کشوري به منظور اطمينان از رعايت دستورالعمل پذيرش حداکثر ۶۰ درصدي مسافر درهواپيماها از فرودگاه مهرآباد بازدید کرد و گفت: تا زماني كه اين دستورالعمل از سوي وزارت بهداشت ملغي نشود ایرلاین‌ها ملزم به رعايت آن هستند.