شناسهٔ خبر: 86268 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

افزایش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما در نوار شمالی و شمال‌شرق/کاهش ۳ تا ۶ درجه‌ای دما در جنوب‌شرق/آلودگی هوا در کلانشهرها و شهرهای صنعتی

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی ضمن تشریح وضعیت جوی کشور از افزایش ۴ تا ۶ درجه ای دما در شمال و شمال شرق و کاهش ۳ تا ۶ درجه ای دما در جنوب شرق طی امروز و روزهای آتی خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را برای امروز دوم آبان و روزهای آتی اعلام کرد و گفت: از امروز تا دوشنبه هفته آتی، جوی پایدار در کشور حاکم می شود. طی این مدت به ویژه در روزهای شنبه و یکشنبه با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا انتظار داریم تا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت بر غلظت آلاینده‌های جوی، افزوده شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: روزهای شنبه و یکشنبه دمای هوا در نوار شمالی ۴ تا ۶ درجه افزایش می‌یابد که این افزایش دما برای روزهای یکشنبه و دوشنبه در شمال‌شرق تداوم خواهد یافت.

به گفته گودرزی، برای امروز و فردا در سیستان و بلوچستان، خراسان‌جنوبی، شرق استان‌های کرمان و هرمزگان دمای هوا ۳ تا ۶ درجه کاهش خواهد یافت. همچنین وزش بادهای شدید در این مناطق رخ می‌دهد که می‌تواند ریزش گردوخاک را به همراه داشته باشد.

وی افزود: از بعدازظهر دوشنبه با ورود نا پایداری در کشور در استان‌های اردبیل و گیلان، انتظار بارش‌های پراکنده و کاهش دما می‌رود.

گودرزی گفت: تهران امروز آسمانی صاف همراه با غبار محلی دارد و ۲۲ درجه سانتیگراد بیشینه دمای امروز پایتخت است.