شناسهٔ خبر: 86280 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن خبر داد

سود ۹۶۸ هزار میلیون ریالی گروه سرمایه‌گذاری مسکن

روزبه ظهیری مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن، گفت: افزایش سبد در دست ساخت به یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع وتوقف زیان تلفیق گروه و تبدیل به سودآوری از جمله اقدامات گروه سرمایه گذاری است که از زیان تلفیق ۴۴۳.۵۹۸ میلیون ریال در سال مالی ۹۶ به ترتیب به سود ۴۰۹.۵۷۷ میلیون ریالی در سال مالی ۹۷ و ۹۶۸.۵۴۶ میلیون ریال در سال ۹۸ تبدیل شد است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن، روزبه ظهیری مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن با اشاره به دریافت نشان عالی مدیر سال در پنجمین اجلاس سراسری نشان عالی مدیر سال، گفت: نشان عالی مدیر سال به مدیرانی اهدا می‌شود که در حوزه پایداری کسب‌وکار، خلاقیت، نوآوری و اشتغال‌زایی به‌ویژه در شرایط تحریم موفق بوده‌اند که در این رابطه شاخصه‌هایی نظیر مهارت‌های ارتباطی و مسئولیت‌پذیری سازمانی، تیم‌سازی و شبکه‌سازی، برنامه مدیریت استراتژیک شرکت شامل اهداف، چشم‌انداز و ارزش‌های سازمان و همچنین وظایف جاری سازمان شامل شیوه رهبری و مدیریت، چگونگی تامین منابع مالی و البته منابع سازمانی از جمله زنجیره ارزش شرکت و پایش مستمر فرآیندها و چگونگی نظارت بر شرکت‌های تابعه، برنامه‌های انگیزشی در حوزه منابع انسانی و چگونگی اثرگذاری نظرات مشتریان و مصرف‌کنندگان در فرآیندها و محصولات آتی شرکت از سوی دیگر مورد ارزیابی کمیته علمی این رویداد قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ارزیابی‌ها با نگاه ویژه بر نحوه و شیوه مدیریت و رهبری در مجموعه انجام شده است، افزود: چگونگی اجرای برنامه‌های تدوین شده از سوی هیئت علمی این رویداد مورد ارزیابی قرار می گیرد که در این مسیر، عملیاتی بودن و یا اجرایی نبودن فعالیت‌های بهبود در نظر گرفته شده در برنامه مدیریت استراتژیک شرکت ملاک ارزیابی‌ها است.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن، ادامه داد: بر اساس بیانیه هیئت داوران و کمیته ارزیابی این رویداد، عملیاتی بودن فعالیت‌های بهبود طرح‌ریزی شده در برنامه مدیریت استرتژیک شرکت و البته گام‌های اجرایی در مسیر دستیابی به اهداف در نظر گرفته شده، بسیار قابل توجه بوده است که نشان می‌دهد خوشبختانه شرکت گروه سرمایه‌گذاری شرکت در مسیر صحیح، حرکت رو به رشدی داشته و توانسته است نوزایی مد نظر مدیریت ارشد در مجموعه محقق شود.

ظهیری همچنین گفت: از جمله اقدامات انجام شده می‌توان به افزایش سبد در دست ساخت به یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع وتوقف زیان تلفیق گروه و تبدیل به سودآوری اشاره کرد که از زیان تلفیق ۴۴۳.۵۹۸ میلیون ریال در سال مالی ۹۶ به ترتیب به سود ۴۰۹.۵۷۷ میلیون ریالی در سال مالی ۹۷ و ۹۶۸.۵۴۶ میلیون ریال در سال ۹۸ تبدیل شد است.

وی به ایجاد انضباط مالی جهت بهره‌برداری بیشتر از ظرفیت تسهیلات در راستای توسعه فعالیت و سودآوری اشاره کرد و گفت: از مجموع ۴۸۳ میلیارد تومان تسهیلات بانکی دریافتی تامرداد ۱۳۹۷، مبلغ ۱۹۳ میلیارد تومان آن بدهی غیرجاری بود که این عدد در شهریور ۹۹، معادل ۲ میلیارد تومان شده است. همچنین از جمله اقدامات انجام شده در حوزه نوزایی شرکت می توان به اصلاح و به‌روزآوری فرآیندهای زیربنایی سازمان براساس زنجیره ارزش در راستای بهبود کیفیت و افزایش کارآمدی و بهره‌وری اشاره کرد.

وی درباره تربیت مدیران نسل آینده نیز گفت: در دنیای امروز، سازمان‌هایی موفق هستند که استعدادهای کارکنان خود را در سطح فردی، گروهی و سازمانی بطور کامل بکار گرفته و مدیریت کنند و آنان را در راستای ارتقای کیفیت محصول وخدمات، ترغیب و تشویق کرده و توانمند ساخته و اقدامات لازم را در جهت افزایش انگیزه و مشارکت ایشان در برنامه‌های آموزشی و توسعه‌ای به عمل آورند، از این رو، در شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن برنامه تقویم آموزشی مورد نیاز با هدف ارتقای پرسنل واحدهای مختلف هلدینگ و شرکت‌های تابعه تنظیم شده است و در مدت زمان ۱۸ ماه گذشته، بیش از ۴۰۰۰ نفرساعت دوره‌های آموزشی تخصصی مورد نیاز متناسب بابرنامه زمان‌بندی تدوین شده از قبیل دوره‌های آموزشی مدیریت پروژه، قوانین و مقررات مالیاتی، مسایل حقوقی قراردادها، BIM و ... برگزار شده است.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن با بیان اینکه ارتقای پرسنل جهت تصدی پست‌های سازمانی مدیریت موجود وحداکثر استفاده از پتانسیل نیروی انسانی شرکت، در دستور کار دو سال گذشته هلدینگ سرمایه‌گذاری مسکن قرار داشته و تمامی انتصابات بر اساس شایستگی نیروی انسانی موجود صورت گرفته است گفت: در این راستا، با هدف افزایش انگیزه کارکنان در چند نوبت، فعالیت و اقداماتی که در راستای توسعه و بهبود ارزش‌های سازمان است، معرفی و تشویق شده‌اند. به عنوان مثال، چندین نمونه قدردانی از کارکنان شرکت‌های تابعه به‌دلیل مشارکت فعال در توسعه تکنولوژی انجام شده است.

ظهیری ادامه داد: مهم‌ترین موضوع در تمام فعالیت‌های اقتصادی، ثبات شرایط و قوانین و همچنین یکپارچگی و هم‌راستایی قوانین است و البته، پرهیز از تصمیم‌های مقطعی که باعث ایجاد تناقض در بین قوانین موجود می‌شود و شفافیت را از بین می‌برد.

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن گفت: همچنین باید نظامی تدارک شود تا ساز و کارهای حاکم بر نظام ساخت و ساز از مجوزها تا سایر موارد بتواند با مکانیزه شدن و اتوماسیون تبدیل به یک ساختار کاملا شفاف شود؛ چراکه در حال حاضر یکی از مسایل و مشکلات موجود برخوردهای سلیقه‌ای که در زمینه صدور پروانه‌ها و هزینه‌های مرتبط با آن است که در پیش‌برد این امر بسیار تاثیرگذار به‌شمار می‌روند.

وی افزود: مورد دیگر، تعدد نهادهای تصمیم‌گیر و نظارتی است که حتی در برخی موارد تداخل‌های وظیفه‌ای هم پیدا می‌کنند و نقش آن‌ها خیلی مشخص نیست، زیرا این یکی از موضوع‌های مهمی است که باید به آن دقت کرد. به عنوان نمونه، هنوز محدوده نظارتی در ساخت و ساز به لحاظ ضوابط شکل این‌که کدام بخش مربوط به شهرداری و چه بخشی مربوط به مجموعه‌های نظام مهندسی است، خیلی شفافیت وجود ندارد.

ظهیری ادامه داد: موضوع بعدی، تثبیت سیاست‌ها در زمینه قیمت‌گذاری کالاست که بهتر است این مقوله در چارچوب بازار آزاد انجام شود. البته باید برخی از نوساناتی که منطق ندارد و می‌توانند در زمینه فروش و یا بر افزایش قیمت کالا اثرگذار باشند را مدیریت کرد تا منجر به افزایش بهای تمام شده محصولات، مواد ساختمانی و در نهایت، ساختمان نشود.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن، گفت: مهم‌ترین و آخرین نکته هم این‌که حمایت همه‌جانبه و مستمر دولت از افزایش تولید به شکل تسهیل‌گری و ایجاد زیرساخت‌هایی که بتواند تولید از سوی بخش خصوصی افزایش پیدا کند و به صورت هم‌زمان، افزایش قدرت خرید و توانمندی قشر مصرف‌کننده را به همراه داشته باشد.