شناسهٔ خبر: 86343 - سرویس استان‌ها

طرح احداث پل زیرگذر روستای راهجرد ( استان قم ) اجرایی شد

خبر رییس اداره نگهداری ابنیه راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم خبرداد: با قراردادی افزون بر پانزده میلیارد ریال ، طرح احداث پل زیرگذر روستای راهجرد ( واقع در محور راهجرد - قم ) ، به طول ۱۴ متر و دهانه ۸ متر اجرایی شد .

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی( استان قم ) ، در راستای ارتقا سطح ایمنی و کاهش نقاط پر حادثه ، طرح احداث پل زیرگذر روستای راهجرد ، واقع در محور راهجرد – قم عملیاتی شد .
رییس اداره نگهداری ابنیه راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم درتکمیل خبر فوق افزود : با توجه به ترافیک غالبا چشمگیر محور راهجرد – قم ومجانبت روستای راهجرد با این محور ، تاکنون نسبت به اجرای طرحهایی به منظور افزایش ایمنی روستا و همچنین تسهیل تردد خودروهای عبوری دراین قطعه از محور مذکور اقدام شده است .
عباس شکوری اجرای طرح استقرار نیوجرسی مفصلی به موازات روستا و جاده را ازجمله این طرح ها دانست و افزود : ازجمله نقاطی که در سطح راههای استان به عنوان نقطه پر حادثه لحاظ گردیده ، این قطعه از محور راهجرد قم می باشد که پس از مطالعات صورت گرفته ، طرح احداث یک دستگاه پل زیرگذز دراین محل دردستور کار قرار گرفت .
وی ادامه داد : از اهداف اصلی در اجرای این طرح ، ممانعت از ورود یکباره خودرو، تجهیزات کشاورزی و دام از بافت روستا به سطح محور می باشد که متاسفانه تاکنون موجب بروز حوادث دلخراشی شده است .
شکوری درخصوص مشخصات فنی این پروژه نیز اظهار داشت : طول زیرگذر ۱۴ متر ، ارتفاع کل ۵/۴ متر و دهانه آن ۸ متر می باشد .
رییس اداره نگهداری ابنیه راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم اعتبار مورد نیاز این طرح را بالغ بر پانزده میلیاردریال دانست و یادآور شد : تامین تمام هزینه های اجرایی احداث این پل زیرگذر از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای پیش بینی شده است .
عباس شکوری بازه زمانی تکمیل  این سازه را هشت ماهه برآورد کرد و افزود : با توجه به این که بخشی از پروزه به صورت امانی و با استفاده ازتوان فنی عوامل و بهره مندی از ماشن آلات بروز راهداری صورت میگیرد بنا بر آنست که  انشالله تا پایان سال مورد بهره برداری قرار گیرد .
وی درتوضیحی تکمیلی افزود : احداث راه انحرافی( واریانت ) پل زیرگذر روستای راهجرد درزمره اقدامات امانی است که توسط عوامل و ماشین آلات اداره کل متبوع اجرا می شود .
شکوری درخاتمه متذکر شد : باتوجه به لزوم تهیه تجهیزات مورد نیاز شروع عملیات اجرایی پروژه با تانی پیش میرود که ازاهالی محترم روستا و رانندگان عبوری از این محور درخواست میشود تعامل لازم را با عوامل اجرایی داشته باشند .