شناسهٔ خبر: 86368 - سرویس استان‌ها

سه پروژه راه و شهرسازی کردستان بزودی به بهره‌ برداری می‌رسد

معاونت ساخت و مهندسی راه سرپرست معاونت ساخت ومهندسی راه و شهرسازی کردستان گفت: سه طرح بزرگ در حوزه راه این استان از پیشرفت بیش از ۷۰ درصد برخوردار است و بزودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) عرفان مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پروژه های مهم در دست اجرا شامل راه ارتباطی سنندج – مریوان ، تعریض گردنه صلوات آباد و راه ارتباطی بیجار - همدان است.

وی افزود: پروژه جاده جدید سنندج - مریوان موسوم به تیژتیژ گاران هم اکنون به پیشرفت ۸۰ درصدی رسیده و اتمام آن نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار بوده که تامین شده است.

سرپرست معاونت ساخت ومهندسی راه و شهرسازی کردستان یادآور شد: تکمیل پروژه راه صلوات آباد هم از ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار شده و عملیات اجرایی آن تا فرا رسیدن فصل سرما ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: تقاطع چنگیز قلعه در شهر بیجارهم از مهمترین پروژه‌های در دست اقدام است که با پیشرفت بیش از ۸۲ درصدی، امکان بهره برداری تا اواخر آبان ماه میسر می‌شود.

مرادی با اشاره به اینکه راه ارتباطی بیجار به دیواندره ۵۰ کیلومتر است، گفت: این راه از طرف بیجار در قالب پنج قطعه به طول ۱۹ کیلومتر برنامه ریزی شده که قطعات یک و دو به بهره برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: سه قطعه باقی مانده به طول ۱۴ کیلومتر در دست احداث است که قطعه سه به طول ۱۰ کیلومتر با پیشرفت ۸۵ درصد و حدود سه کیلومتر آن آماده بهره برداری و چهار کیلومتری دیگر نیز قیرپاشی شده است.

وی یادآور شد: قطعه پنج حدود چهار کیلومتر است که از پیشرفت ۴۵ درصدی برخوردار بوده که با تامین اعتبار، امید است پیشرفت این پروژه به بهره برداری نزدیک شود.