شناسهٔ خبر: 86378 - سرویس استان‌ها

معاون مهندسی وساخت راه وشهرسازی استان همدان عنوان کرد:

تداوم فعالیت راهسازی در حوزه راه های اصلی وبزرگراهی با اجرای ۹ پروژه فعال

راهسازی همدان معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: هم اکنون فعالیت های راهسازی در حوزه راه های اصلی و بزرگراهی استان با اجرای ۹ پروژه فعال در حال تداوم است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( همدان)، حبیب نادیان رفیع در رابطه با گزارش شش ماهه سال جاری اظهار کرد: بهسازی راههای استان در تمامی بخش ها از جمله راههای اصلی و بزرگراهی با جدیت در حال انجام است که در همین راستا می توان به پروژه های فعال راهسازی در سطح استان به تعداد حدود ۹ پروژه به میزان حدود ۲۷ کیلومتر اشاره کرد.

وی در رابطه با پروژه نهاوند – بروجرد عنوان کرد: این پروژه از نهاوند تا سه راهی بروجرد به طول ۳۰ کیلومتر است که از این مقدار ۲۰ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان همدان قرار دارد و از مجموع این ۲۰ کیلومتر ۱۷ کیلومتر ۴ خطه شده بود و در سالجاری ۳ کیلومتر باقیمانده نیز به اتمام و به بهره برداری رسید.

نادیان با اشاره به اینکه پروژه چهار خطه نهاوند- فیروزان به طول ۶ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان از پل حاج علیمراد تا روستای کهریز صلاح الدین در حال انجام است، اظهار کرد: کل محور در حوزه استان ۴۰ کیلومتر است که ۲۵ کیلومتر آن در سالهای گذشته به صورت چهارخطه به اتمام رسیده و در حال بهره برداری است.

وی  محور سامن - بروجرد را یکی ازطرح‌های اولویت دار استان دانست و اظهار داشت: طول مسیر محور سامن- سه راهی بروجرد حدود ۱۵ کیلومتر است که ۶ کیلومتر آن زیربار ترافیک رفته است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی قطعه دوم این مسیر گفت: برای ۹ کیلومتر باقیمانده در قطعه دوم  تا کنون مبلغ ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده و ۱۵ میلیارد تومان جهت تکمیل عملیات اجرایی مورد نیاز است.

نادیان رفیع در رابطه با پروژه تویسرکان – کنگاور بیان کرد: طول کل محور مورد نظر در استان همدان ۳۲ کیلومتر است که ۱۵ کیلومتر ابتدایی در سنوات قبل بصورت چهار خطه به بهره برداری رسیده و قطعه دوم به طول ۵ کیلومتر در سالجاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و قطعه سوم به طول ۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد  در دست پیمان است .

وی در رابطه با پیشرفت ۷۰ درصدی محور کبودرآهنگ – قیدار عنوان کرد: چهارخطه کردن محور کبودرآهنگ – قیدار به طول کلی ۱۶۰ کیلومتر با هدف افزایش ایمنی و کاهش هزینه های حمل و نقل ما بین استان های زنجان و همدان از سال ۸۹ شروع شده است.

وی گفت: ۵۷ کیلومتر از این پروژه در حوزه استحفاظی استان همدان واقع شده است که تا کنون ۲۴ کیلومتر از آن به بهره برداری رسیده و ۱۸ کیلومتر نیز در دست اجرا است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل با اشاره به اینکه احداث زیرگذر بهاران با دهانه ۱۴ متر و طول ۴۰ متر با ایجاد مسیرهای ارتباطی و از پیشرفت ۸۰ درصدی برخوردار است، عنوان کرد: رمپ های ورودی و خروجی شهرک صنعتی بهاران به محور کرمانشاه – همدان اخیراً آسفالت شده و مابقی عملیات اجرایی در حال انجام است .

وی یادآورشد: کنارگذر رزن با پیشرفت ۸۰ درصد، پروژه قهاوند- مرادبلاغی با پیشرفت ۴۰ درصد و محور اصله – اورقین با پیشرفت ۴۳ درصد از  جمله پروژه های فعال و مهم استان هستند.

نادیان در پایان خاطرنشان کرد: استان همدان باید جزء استان‌های پیشرو دربحث جاده‌های ایمن و بزرگراه‌ها باشد و امیدواریم با ایمن سازی کلیه راه‌های استان سهمی در کاهش حوادث ناگوار و تصادفات در راه‌ها  داشته باشیم.