شناسهٔ خبر: 86398 - سرویس استان‌ها

اجرای موفق طرح راهداری زمستانی ، منوط به رعایت جامع شیوه نامه های بهداشتی است .

خبر مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم دردومین جلسه راهداری زمستانی ، از بهسازی و تجهیز هفت راهدارخانه ، اورهال 120 دستگاه انواع ماشین آلات راهداری ، تهیه و دپو شش هزار تن مخلوط ماسه و نمک و ...خبرداد .

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی ( استان قم )، دردومین جلسه راهداری زمستانی که به منظور کسب آمادگی حداکثری،  درسالن اجتماعات این اداره کل تشکیل شد ، محمد حسن کلهری مدیرکل،طی سخنانی به افزایش سرعت شیوع ویروس کرونا درفصول سرد اشاره و یادآور شد : باتوجه به ضرورت ارتباط تنگانگ و استقرار شبانه روزی اکیپهای راهداری زمستانی در راهدارخانه ها ، درصورت ابتلا هریک ازعوامل به ویروس کرونا و تسری آن به دیگر همکاران، عملا شالوده اکیپ مختل میگردد .
وی افزود : بی تردید اجرای موفق طرح راهداری زمستانی منوط به سلامت عوامل راهدار بوده و این مهم جز با رعایت جامع شیوه نامه های بهداشتی میسور نمیگردد .
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم تمهیدات لازم جهت اجرای موفق طرح راهداری زمستانی را به دو بخش تقسیم کرد و اظهار داشت : بخش نخست شامل آماده سازی راهها من جمله : بهسازی و لکه گیری راهها ، تعمیرات و نصب گاردریل ،تابلو، علائم وتجهیزات ترافیکی ، تسطیح حرایم ، اصلاح شیب شیروانی ، خط کشی و ... میباشد.
وی  اورهال 120 دستگاه انواع ماشین آلات راهداری ، بهسازی و تجهیز هفت راهدارخانه ، تهیه و دپو افزون بر شش هزار تن مخلوط ماسه و نمک و ....بخشی دیگر از این اقدامات برشمرد و خاطر نشان ساخت : بحمدا... تمامی این اقدامات صورت گرفته که جادارداز تلاشهای همکاران ساعی نسبت به این امر ،  تشکر نمایم .
محمد حسن کلهری دربخش دیگری از بیانات خود به پیشنهاد تشکیل اکیپهای تخصصی راهداری پرداخت و متذکر گردید : عملا اکیپهای راهداری به صورت تخصصی درسطح راهها به انجام وظیفه مبادرت می نمایند ، با این وجود از هر طرح جامعی که موجب تسریع درامور شود استقبال و حمایت می کنیم .
کلهری پلیس راه و راهداری را دوبازوی توانمند و هماهنگ درراستای صیانت و تامین ایمنی راهها دانست و افزود : جهت اجرای موفق طرحهای عمران و نگهداری جاده ای و همچنین جلوگیری و رفع هرنوع انسداد درمحور ، باید با هماهنگی پلیس راه اقدام نمود .
وی لازمه اجرای موفق هر طرحی ، بخصوص طرحهای امانی که به همت عوامل اجرایی این اداره کل انجام می شود را ایمان و غیرت دانست و تاکید کرد : بی تردید همچون سنوات گذشته بر کاستی ها غلبه کرده و طرح بر زمین مانده ای نخواهیم گذاشت اما لزوم تشویق و تقدیر از خادمان عرصه راه باید در دستور کار قرار گیرد .
...درادامه این جلسه اکبر نوروز پور معاون راهداری ، درسخنانی به اعلام اقدامات صورت گرفته درراستای کسب آمادگی حداکثری جهت اجرای طرح راهداری زمستانی اشاره و تصریح کرد : توان فنی و غیرت مثال زدنی کارکنان این اداره کل ، بارها و بارها موجب به ثمر رسیدن طرحهای بزرگی گردیده که به دلایلی ، سالها برزمین مانده رها شده بودند.
وی تامین ایمنی کاربران جاده ای و رفع انسداد از راهها را برای یک راهدار فراتر از یک وظیفه صرف اداری دانست و یادآور شد : درزمستان سا ل 96 که محورهای جاده ای یکی از استانهای هم جوار مسدود گردید به همت وغیرت راهدارانی از قم ، نسبت به رفع انسداد اقدام وشعار راهداری بدون مرز، بار دیگر تحقق عینی یافت .