شناسهٔ خبر: 86418 - سرویس استان‌ها

نقش برجسته آزادراه ارومیه - تبریز در تسهیل دسترسی به پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی

نقش برجسته آزادراه ارومیه - تبریز در تسهیل دسترسی به پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی به همراه وحید جلال‌زاده‌؛ نماینده مردم شهرستان ارومیه در مجلس شورای اسلامی از مراحل ساخت دو تونل در آزادراه ارومیه به تبریز بازدید کردند و بر سرعت‌دهی به تکمیل این بخش از طرح که از جمله طرح‌های زیربنایی شمال‌غرب کشور محسوب می‌شود، تأکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)سیدمحسن حمزه‌لو، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در این بازدید از افزايش حجم عملیات در تکمیل تونل‌های آزادراه ارومیه به تبریز خبر داد و گفت:فاصله دو شهر ارومیه و تبریز با احداث تونل‌ها ١٢ کیلومتر کاهش می‌یابد.
 
 وی با بیان این‌که آزادراه ارومیه به تبریز، بسترساز شکوفایی اقتصاد شمال‌غرب کشور و رونق صنعت گردشگری است، گفت: آزادراه ارومیه-تبریز نقش پررنگی در سهولت دسترسی به پایانه‌های مرزی ایفا می‌کند.

پروژه آزادراه ارومیه - تبریز به طول ۱۶٢ کیلومتر با گذر از پل میانگذر دریاچه ارومیه موجب کاهش ۱۰۰ کیلومتری مسیر اتصال شهرهای ارومیه و تبریز می‌شود و تکمیل این طرح زیربنایی می‌تواند از سوانح رانندگی در مسیر اتصال مراکز استان‌های آذربایجان‌غربی و شرقی جلوگیری کند.