شناسهٔ خبر: 86448 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرکل بنیاد مسکن قزوین خبر داد

۴ میلیارد تومان خسارت زلزله به واحدهای مسکونی مقاوم‌‌سازی‌نشده قزوین

زلزله قزوین مدیرکل بنیاد مسکن قزوین، خسارت زلزله سوم آبان امسال به واحدهای مسکونی این استان را چهار میلیارد تومان و در حد تعمیرات برآورد کرد.

اصغر گونجی، مدیرکل بنیاد مسکن قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خسارت زلزله ۵/۴ ریشتری سوم آبان‌ماه سال جاری در استان قزوین را اعلام کرد و گفت: پنج تیم ارزیاب در نخستین ساعت‌های پس از زلزله به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

او ادامه داد: بسیاری از واحدهای مسکونی مناطق زلزله‌زده "آوج" در استان قزوین در دهه ۸۰ مقاوم‌سازی شدند؛ بنابراین آسیب‌‌های وارده به واحدهای مسکونی روستایی بسیار ناچیز و در حد تعمیرات است.

گونجی، میزان خسارت‌های وارده به واحدهای مسکونی زلزله‌زده این استان را چهار میلیارد تومان برشمرد و توضیح داد: در مناطق زلزله‌زده استان در مناطق روستایی، به هر واحد ۱۵ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره تعمیرات و پنج میلیون تومان نیز به‌صورت بلاعوض تعلق می‌گیرد.

گفتنی است، سوم آبان‌ماه جاری، زلزله‌ای به بزرگی ۵/۴ ریشتر، حوالی "آوج" در مرز استان‌های قزوین و همدان را لرزاند. این زمین‌لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد و شهرهای آوج و آبگرم در استان قزوین و دمق در استان همدان از شهرهای نزدیک به کانون این زمین‌لرزه بودند.