شناسهٔ خبر: 86461 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل خبر داد

خرید و فروش مسکن ملی ممنوع است

اردبیل 8-3 مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: خرید و فروش مسکن ملی ممنوع بوده و مردم باید نسبت به این موضوع آگاه باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت  راه و شهرسازی (اردبیل)، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به همراه استاندار اردبیل و فرماندار شهرستان اردبیل از پروژه های در حال احداث طرح اقدام ملی مسکن در شهر اردبیل بازدید کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در این بازدید ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص طرح اقدام ملی مسکن استان اردبیل گفت: در حال حاضر محل واحدی که به متقاضیان اختصاص می‌یابد، مشخص نشده و کسی نمی‌تواند سهمیه ثبت ‌نامی خود را بفروشد.

وی افزود: خرید و فروش این واحدها بعد از واگذاری نیز ممنوع بوده و از آنجایی که این واحدها با حمایت دولت برای افراد کم‌درآمد احداث می‌شود، مختص خود فرد ثبت ‌نام کننده خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به ثبت‌نام ۱۳ هزار و ۲۴۵ نفر در استان برای طرح اقدام ملی مسکن، گفت: از این تعداد ۹ هزار و ۲۴۹ نفر در  شهر اردبیل ثبت‌نام کرده‌اند.

حیدری ادامه داد: از این تعداد نیز تاکنون پنج هزار و ۸۳ نفر در کل استان و سه هزار و ۲۷۶ نفر در شهر اردبیل حائز شرایط شناخته شدند.

وی تشریح کرد: از پنج هزار و ۸۳ نفر حائز شرایط در استان سه هزار و ۴۷۱ نفر تایید نهایی شده است.

اکبر بهنام جو استاندار اردبیل در ادامه این بازدید گفت: در یک زمانبندی فشرده مسکن اقدام ملی در استان اجرایی خواهد شد و همه دستگاه های دخیل پای کار هستند تا با کیفیت ساخت واحدهای مسکونی انجام شود.

وی به عمر پایین ساختمان ها در شهرهای مختلف اشاره کرد و گفت: ما باید با کیفی سازی ساخت و ساز عمر ساختمان ها را در کشورمان و استان اردبیل افزایش دهیم و به سمتی حرکت کنیم تا با یک طراحی و نمای مناسب احداث پروژه ها به انجام برسید.

استاندار اردبیل خاطر نشان کرد: در احداث واحدهای اقدام ملی مسکن نقاط ضعف مسکن مهر رفع خواهد شد و بیش از گذشته به حفظ فضای آزاد و همچنین استحکام و دوام بنا توجه خواهیم کرد تا بهترین سرمایه های شهرمان را که همان ساختمان ها هستند مورد صیانت قرار دهیم.