شناسهٔ خبر: 86543 - سرویس مسکن و شهرسازی

با تصمیم شورای‌عالی شهرسازی و معماری انجام شد

تصویب طرح جامع شهر کاشمر با سقف جمعیتی ۱۳۲۰۰۰ نفر/ افزایش سال افق طرح به ۱۴۱۵

برگزاری  چهاردهمین جلسه شورایعالی شهر سازی ومعماری ایران دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با ارسال نامه‌ای به سرپرست استانداری خراسان رضوی، مصوبه این شورا در خصوص طرح جامع شهر کاشمر را به وی ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق مالواجرد، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با ارسال نامه‌ای به جعفری، سرپرست استانداری و رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان رضوی، مصوبه این شورا در خصوص "طرح  جامع شهر کاشمر" را به وی ابلاغ کرد.

در این نامه آمده است:

شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۹۹/۷/۷ خود پیرو صورت‌جلسه مورخ ۹۹/۶/۲۹ کمیته فنی شماره یک، موضوع "طرح جامع شهر کاشمر" مصوب جلسه ۹۸/۲/۲۸ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان رضوی را مورد بررسی قرار داد و طرح مذکور را با تاکید بر محورهای زیر مصوب کرد:

۱- سال افق طرح با حفظ سقف جمعیتی معادل ۱۳۲ هزار نفر به سال ۱۴۱۵ افزایش یابد.
۲- عناوین کاربری‌های پیشنهادی بر اساس مصوبه مورخ ۸۹/۳/۱۰ شورای‌عالی﴿تدقیق تعاریف و مفاهیم کاربری‌های شهری و تعیین سرانه آن‌ها﴾ اصلاح شود.
۳- نظر به ضرورت حفظ عملکرد کمربندی جنوبی و لزوم حفاظت از اراضی زراعی و باغی پیرامون، مقرر گردید، مسیر پیشنهادی کمربندی جنوبی با هماهنگی اداره‌کل راه و شهرسازی استان و تایید معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی به نحوی مورد تدقیق قرار گیرد که محور مذکور ضمن حفظ عملکرد، حداقل فاصله با بافت کالبدی شهر را داشته باشد و نتیجه با تایید دبیرخانه شورای‌عالی در اسناد ابلاغی طرح منعکس شود.
۴-علی‌رغم تدوین مطالعات پدافند غیرعامل، بعضا مغایرت‌هایی با محورهای ۲۲گانه مندرج در مصوبه مورخ ۹۶/۲/۱۱ شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران وجود دارد که لازم است مرتفع گردد.
۵-عرصه‌های زراعی و باغی در سند تراکم ساختمانی طرح و جداول مربوط از پهنه‌های عمومی تراکم شهر مجزاشده و تحت همین عنوان در اسناد مذکور ارائه گردد.
۶- خطوط انتقال نیرو و حامل‌های انرژی و همچنین گسل‌ متداخل با حریم شهر در شمال به همراه حرایم مربوطه در سند پهنه‌بندی شهر درج شود.

مراتب جهت استحضار و صدور دستور انعکاس و اقدام اعلام می‌شود. خواهشمند است دستور فرمایید در اجرای ماده ۴۲ آئین‌نامه نحوه بررسی طرح‌های توسعه و عمران و مقررات شهرسازی و معماری کشور، مدارک، نقشه‌ها و ضوابط طرح پس از اصلاح بر اساس نظر شورای‌عالی ظرف مدت دو ماه جهت ابلاغ به مراجع ذی‌ربط در اختیار دبیرخانه شورای‌عالی قرار گیرد.