شناسهٔ خبر: 86549 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان آذربایجان شرقی خبر داد

تردد بیش از ۸۲۰۰۰ کامیون ترانزیتی ازپایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز در ۷ ماهه نخست امسال

IMG-20201029-WA0006_resize_35.jpg مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۸۲ هزار دستگاه انواع وسیله نقلیه سنگین باری در هفت‌ماهه نخست سال جاری از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز تردد کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(آذربایجان شرقی)  اوروجعلی علیزاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی با اعلام این خبر افزود: در این مدت بیش از ۵۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه کامیون ترانزیتی از مرز نوردوز و ۲۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون ترانزیتی از مرز جلفا تردد کرده‌اند.

 وی افزود: دراین مدت تردد کامیون‌های ایرانی ۱۹درصد در مرز نوردوز و ۷۷درصد در مرز جلفا نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی ادامه داد: در همین مدت میزان واردات و صادرات ازمرز نوردوز ۵۵۵ هزار و ۸۰۰تن  و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۳۶ هزارو۲۰۰ تن بوده است.

علیزاده گفت: درهمین مدت میزان واردات و صادرات کالا از مرز جلفا ۲۱۹هزار و ۶۰۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۲۰۰ هزار و ۹۰۰ تن بوده است که میزان صادرات دراین مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ازمرز نوردوز ۹ درصد و میزان صادرات از مرز جلفا ۱۸۵درصد افزایش داشته است.

وی همچنین گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت و محدودیت تردد مسافر در این مرزها میزان تردد مسافر ۳۶ هزار و۹۰۰ نفر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۹۵درصد کاهش داشته است.