شناسهٔ خبر: 86567 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد

اختصاص ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه شبکه بزرگراهی اردبیل

اردبیل کد 11 مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از اختصاص ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بزرگراه‌ها در استان اردبیل در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(استان اردبیل)، محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید از محور اردبیل-مشگین‌شهر با اعلام این مطلب اظهار کرد: در سال‌های گذشته دو تا سه میلیارد تومان اعتبار تخصیصی برای احداث این بزرگراه بود که امسال این رقم تاکنون ۴۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده و به سرعت تکمیل این محور در دستور کار است.

وی گفت: امسال، هشت کیلومتر از این مسیر در مرحله آسفالت‌ریزی قرار گرفته که امیدواریم سال آینده به صورت کامل بزرگراه اردبیل-مشگین‌شهر تکمیل شده و از این مسیر عبور دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: قرارگاه خاتم‌الانبیا اجرای این پروژه را عهده‌دار شده و ۵۰ میلیارد تومان از ما طلب دارد که در روزهای آینده با تخصیص اعتبار بخشی از این مطالبات پرداخت خواهد شد.

حیدری در ادامه سخنان خود به تشریح برخی از پروژه های راهسازی استان اشاره کرد و گفت: ۲.۶ دهم کیلومتر از محور اردبیل-نمین-آستارا و احداث تونل دوم و راه‌های طرفین در محدوده استان اردبیل برای تبدیل به بزرگراه باقی‌مانده که با انتخاب پیمانکار و ۴۰ میلیارد تومان عقد قرارداد، عملیات اجرایی آن شروع شده است.

وی بیان کرد: این پروژه ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار دارد که انتظار می‌رود با سرعت گرفتن اجرای آن در سال آینده شاهد بهره‌برداری از این مسیر باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از احداث کمربند نیر و محور چهار بانده نیر به سراب خبر داد و اضافه کرد: تا آخر آبان ماه با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی در این مسیر شروع خواهد شد و امیدواریم امسال با تجهیز کارگاه عملیات اجرایی در فصل کاری آینده آغاز شود.

حیدری در مورد محور سه‌‌‌راهی صحرا‌-گرمی-بیله‌سوار ادامه داد: اعتبار مصوب این پروژه ۲۵ میلیارد تومان بوده ولی با پیگیری مسئولان استانی، ۴۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای این مسیر تخصیص دادند.

وی به تکمیل فازهای نخست این پروژه از سمت سه‌راهی صحرا به رضی و همچنین عملیاتی شدن ۷ کیلومتر لایه دوم آسفالت رضی به امیرکندی اشاره کرد و گفت: پنج کیلومتر ورودی گرمی نیز در مرحله آسفالت‌ریزی لایه اول قرار دارد.

حیدری در ادامه خاطر نشان کرد: محور گرمی به بیله‌سوار نیز به طول ۵۵ کیلومتر با انجام مطالعات به پیمانکار واگذار شده با ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته پروژه توسط قرارگاه خاتم موسسه عاشورا در حال اجراست.

وی به چهارخطه پارس‌آباد به سربند و همچنین سربند به مشگین‌شهر اشاره کرد و افزود: پیمانکار قطعه اول و دوم انتخاب شده و سه کیلومتر از این مسیر آسفالت و ۳.۵ کیلومتر باقی‌مانده نیز آماده آسفالت‌ریزی است.

حیدری در مورد ۴۰ کیلومتر اول محور سربند به مشگین‌شهر نیز بیان کرد: با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار این پروژه نیز سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: نماینده پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس پیگیر اجرایی شدن این پروژه است که امیدواریم در بودجه سال آینده پیوست قانون بودجه لحاظ و اعتبار ملی برای این پروژه تأمین شود.

حیدری اظهار کرد: کمربندی خلخال عملیات اجرایی آن در حال انجام است که طول این پروژه نیز پنج کیلومتر است.

وی در مورد محور گردشگری شال – ماجولان – ماسوله نیز گفت: با تکمیل این محور قرار است اداره کل راهداری استان علایم ایمنی این مسیر را نصب و زمینه تردد هموطنان در این راه ارتباطی فراهم آید.

حیدری به محور خلخال به اسالم و اجرای این پروژه مهم افزود: عملیات باقی‌مانده در این مسیر را تکمیل کرده و در اختیار اداره کل راهداری استان قرار داده و امیدواریم با پرداخت ۱۳ میلیارد تومان مطالبات پیمانکار پروژه زمینه تردد در این محور و مسیر ارتباطی را شاهد باشیم.

وی به پروژه کلور – درام به  طول ۵۴ کیلومتر اشاره کرد و ادامه داد: ۱۴ کیلومتر از این مسیر در حوزه زنجان و ۴۰ کیلومتر در حوزه اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل است که قرار شد ۱۴ کیلومتر را استان زنجان و ۴۰ کیلومتر را استان اردبیل اجرایی کند که واگذاری ۱۰ کیلومتر این پروژه به پیمانکار در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از حضور شستا برای احداث باقیمانده مسیر پروژه کلور – درام  به طول ۱۴ تا ۱۸ کیلومتر خبر داد و تصریح کرد: با تلاش استاندار برای حضور شستا مقدمات کار در حال نهایی شدن است تا این مسیر شکل عملیاتی و اجرایی به خود گیرد.

حیدری در ادامه خاطر نشان کرد: محور کریق – آرموداق نیز که به طول ۲۰ کیلومتر نیر را به میانه متصل می‌کندکه در ۸ کیلومتر حوزه استحفاظی استان اردبیل ،  ۵ کیلومتر از مسیر به اتمام رسیده و ۳ کیلومتر باقیمانده در حال احداث و تکمیل است که انتظار می‌رود استان آذربایجان شرقی نیز به تکمیل این مسیر همت راستین داشته باشد.

وی از مدیران راه و شهرسازی زنجان، گیلان و آذربایجان شرقی درخواست کرد تا نسبت به تکمیل راه‌های شریانی از سمت استان‌های خود به سمت استان اردبیل اقدام کرده و زمینه تردد ایمن و راحت را فراهم کنند.

حیدری به احداث مسیر گردشگری دور دریاچه سد گیلارلو در شهرستان گرمی و همچنین سرعین – آلوارس به پیست های اسکی اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه‌ها نیز با قوت و قدرت در حال انجام است.

وی از تخصیص ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار در سال‌جاری برای توسعه بزرگراه‌ها خبر داد و اضافه کرد: هر کیلومتر بزرگراه در حال حاضر شش میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

حیدری در ادامه اظهار کرد: استان اردبیل برای توسعه بزرگراه‌ها به پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در سال‌های آینده به‌تدریج با تزریق این اعتبار می‌توان به تکمیل پروژه‌ها امیدوار بود.

وی از دستگاه‌های خدمات‌رسان خواست تا به تعهدات خود در جابجایی تأسیسات با هدف توسعه بزرگراه‌ها عمل کرده و هر چه سریعتر به این کار اقدام کنند.

حیدری در پایان تصریح کرد: ما در جابجایی تأسیسات آب و فاضلاب، برق، گاز و فیبر نوری با برخی از ادارات مکاتباتی را انجام دادیم و امیدواریم هر چه سریعتر این جابجایی‌ها انجام شود.