شناسهٔ خبر: 86741 - سرویس استان‌ها

برنامه 10 ساله برای حل معضل حاشیه نشینی

حاشیه‌ نشینی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانشرقی ضمن اشاره به شناسایی ۹ شهرستان هدف حاشیه‌نشینی در استان ، گفت: شهرستان‌هایی مانند تبریز، مراغه، اهر، مرند، بناب و سراب از جمله این مناطق هدف حاشیه‌نشینی هستند که برنامه‌ای ۱۰ ساله برای ساماندهی این معضل در آنها اندیشیده شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی ( آذربایجان شرقی)  ، ابوالقاسم سلطانی با اشاره به موانع پیش روی ساماندهی مناطق حاشیه‌نشینی خاطرنشان کرد: یکی از این موارد اجرای طرح تفصیلی بوده و در کنار آن موضوع جابه‌جایی و مشکل تصرف زمین‌های ملی در بافت‌های حاشیه‌نشینی مطرح است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانشرقی ادامه داد: با فرض اینکه امکان جابه‌جایی ساکنان این مناطق فراهم گردد، با مشکل تصرف زمین در بافت‌های حاشیه‌نشینی روبه رو هستیم و عموما افرادی که در این مناطق ساکن هستند سند و مدرکی دال بر مالکیت زمین ندارند و همین امر احیای این بافت‌ها را با پیچیدگی‌های خاص حقوقی نیز روبه رو می‌کند.

 سلطانی تصریح کرد: با وجود تمام این موانع فراخوان جابه‌جایی ۴۸ هکتار از مناطق بافت حاشیه‌نشینی تبریز را به شهرک جوانان اعلام کرده‌ایم و  علاوه بر آن در جاسازی در منطقه اسدگولی و ساخت دو هزار واحد در طلائیه را در دستور کار قرار داده‌ایم.