شناسهٔ خبر: 86808 - سرویس وزارتی

مدیرعامل شرکت راه‌آهن خبر داد:

بهره‌برداری از اولین اولین سیستم ترمز ملی واگن‌های باری کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی

ششمین و هفتمین مرحله بهره‌برداری از ناوگان جدید ریلی در سال جهش تولید با حضور وزیر راه و شهرسازی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز اولین سیستم ترمز ملی واگن‌های باری کشور که تا پیش از این ۱۰۰ درصد وارداتی بود، به همت تولیدکنندگان داخل، بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه‌آهن در مراسم بهره‌برداری از ششمین و هفتمین مرحله بهره برداری از ناوگان جدید ریلی در سال جهش تولید که با حضور وزیر راه و شهرسازی در ساختمان راه آهن برگزار شد، با اشاره به ورود ۱۲۲ دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل و تدارک ۱۵ دستگاه لکوموتیو جرثقیل‌دار با استفاده از تسهیلات خارجی اظهار داشت:‌این واگن‌ها شامل واگن‌های لوکوموتیو، باری و مسافری است و امیدواریم با حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی و مساعدت‌های کارخانه‌های تولیدی ناوگان ریلی، با ارائه و اعتقاد در سال جهش تولید بتوانیم این تولیدات را ادامه دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا حداکثر تولید را داشته باشیم و بتوانیم تا پایان سال تعداد قابل توجهی از آن‌ها را به شبکه ریلی اضافه کنیم، تصریح کرد: نهضت نوسازی و بهسازی ناوگان ریلی از سال گذشته همواره در دستور کار راه آهن بوده است. در همین خصوص از سال گذشته با تاکید وزیر راه و شهرسازی سرعت اجرای این پروژه‌ها افزایش یافته و تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که ناوگانی شایسته و درخور مردم در خدمت رسانی به آن‌ها ارائه شود.

وی ادامه داد: امروز با استفاده از تسهیلات خارجی که سال‌های گذشته اقدامات آن انجام شده بود، ۱۵ دستگاه لوکوموتیو جرثقیل دار که موجب ارتقاء ایمنی می‌شود به شبکه ریلی اضافه می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن همچنین از رونمایی ۲ پروژه مهم در حوزه ریلی خبر داد و گفت: طبق قولی داده شده و با همت بلند نیرو‌های داخلی برای کاهش وابستگی به کشور‌های خارجی، امروز خوشبختانه اولین سیستم ترمز ملی واگن‌های باری کشور توسط وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری می‌رسد.

رسولی توضیح داد: این سیستم ترمز از مهمترین قطعاتی بود که همواره به کشور‌های خارجی برای تولید آن وابسته بودیم و در سال‌های گذشته برخی از قطعات آن داخلی سازی شده بود، اما امروز به صورت کامل وابستگی ما برای این سیستم ترمز قطع شد.

مدیر عامل شرکت راه آهن تصریح کرد: پیش از این سیستم ترمز واگن باری به صورت ملی نداشتیم، اما امروز خوشبختانه این ترمز با همکاری سازندگان و کارشناسان داخلی به بهره برداری رسید.

رسولی تاکید کرد: همچنین در راستای توجه به سرمایه‌های انسانی هم پروژه مدیریت استعداد‌های راه‌آهن که سال گذشته اقدامات آن آغاز شده بود امروز این سامانه آغاز به کار کرد و ۳ هزار و ۷۵۵ نفر از کارشناسان و مدیران راه‌آهن در مرحله اول مخاطبان ما قرار گرفته‌اند و اطلاعات خودشان را بارگذاری می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه با مجموعه اقدامات انجام گرفته تا کنون صرفه جویی ارزی ۶ میلیون یورویی را با اتکا به توان داخلی شاهد بودیم، گفت:‌این افراد در طی مراحل شش گانه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. ما یک بانک اطلاعات خوب خواهیم داشت که برای انتخاب مدیران و هم برای استفاده از نیرو‌های کلیدی از این استعداد‌ها استفاده خواهیم کرد.