شناسهٔ خبر: 86833 - سرویس مسکن و شهرسازی

در نامه‌ای از سوی شورای‌عالی شهرسازی و معماری به استاندار قم اعلام شد

الحاق ۶۳ هکتار اراضی دولتی شهرک قدس قم به محدوده برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن

پانزدهمین جلسه شورای عالی معماری و شهر سازی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به استاندار قم، تصمیم شورا را در خصوص الحاق ۶۳ هکتار از اراضی دولتی مجاور شهرک قدس شهر قم به محدوده شهر جهت طرح اقدام ملی مسکن به استاندار قم، اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دبیر شورای‌عالی شهرسازی ‌و معماری ایران با ارسال نامه‌ای به سرمست استاندار و رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم، مصوبه شورا، با موضوع مغایرت اساسی الحاق ۶۳ هکتار از اراضی دولتی مجاور شهرک قدس شهر قم به محدوده شهر جهت طرح اقدام ملی مسکن را به وی ابلاغ کرد.

در نامه ارسال شده، آمده است: شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۵ آبان ۹۹ خود موضوع مغایرت اساسی «الحاق ۶۳ هکتار از اراضی دولتی به محدوده جهت تامین اراضی موردنیاز اقدام ملی تولید مسکن» در مجاورت شرقی منطقه موسوم به شهرک قدس شهر قم به منظور اختصاص به مشمولین واجدشرایط از نیروهای مسلح مصوب مورخ ۲۷ اردیبهشت ۹۹ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان را مورد بررسی قرار داد و با الحاق اراضی مذکور با ظرفیت جمعیت‌پذیری ۱۸۷۰۰ نفر به محدوده شهر قم موافقت کرد. ضروری است در سهم‌بندی واحدهای احداثی علاوه بر مشمولین واجد شرایط نیروهای مسلح در چهارچوب تفاهم فی‌مابین وزارتین راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، مشمولین واجدشرایط از سایر اقشار شهر قم نیز مدنظر قرار گیرند.

مراتب جهت استحضار و صدور دستور انعکاس و اقدام، اعلام می‌شود. خواهشمند است دستور فرمایید در اجرای ماده ۴۲ آیین نامه نحوه بررسی طرح‌های توسعه و عمران و مقررات شهرسازی و معماری کشور، مدارک و نقشه‌ها ظرف مدت دو ماه جهت ابلاغ به مراجع ذیربط در اختیار دبیرخانه شورای‌عالی قرار گیرد.