شناسهٔ خبر: 86837 - سرویس استان‌ها

بهبود وضعیت راه های دلگان در اولویت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان

س  و ب - دیدار .jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: بهبود وضعیت راه های دلگان با هدف فراهم شدن زمینه تردد روان و  ایمن برای کاربران جاده ای این شهرستان در اولویت این اداره کل قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایرانشهر) جلال الدین قادری در دیدار با فرماندار شهرستان که در محل این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: این اداره کل به منظور سرعت بخشیدن به‌ وضعیت راه های شهرستان دلگان آمادگی دارد چند پروژه مهم را در محورهای پر تردد شهرستان با کار جهادی در سال جاری به سرانجام برساند.

وی سرقت علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی را یکی از مشکلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت: با وجود کمبود اعتبارات این اداره از طریق بازسازی تابلوهای فرسوده عزم خود را بر فراهم کردن عبور و مرور ایمن کاربران جاده ای حوزه تحت پوشش از جمله شهرستان دلگان جزم کرده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان تعمیر ماشین آلات راهداری را گامی ارزنده در مسیر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی  و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود دانست و گفت: در حال حاضر حدود ۳۳۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری با عمر بالای ۳۰ سال در حوزه این اداره کل وجود  دارد که در سالهای اخیر تعمیر و بازسازی آنها مورد توجه این اداره کل قرار گرفته است به گونه ای که راهداران با تلاش شبانه روزی و برخورداری از حداقل امکانات از هیچ کوششی برای خدمت به هم استانی های گرامی دریغ نکرده اند.

قادری بر راه اندازی شرکت حمل و نقل مسافری در شهرستان دلگان با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی شهرستان تاکید کرد.

فرماندار دلگان نیز در این جلسه با تبریک انتصاب مدیر کل جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: با وجود اقدامات ارزشمندو ماندگار آن اداره کل در این شهرستان، همچنان با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه متاثر از بارندگی های شدید و سیل آسا که تخریب محورهای مواصلاتی را به همراه دارد نیازمند توجه بیش از پیش در حوزه راه هستیم.

مجتبی شجاعی افزود: به منظور خدمات رسانی مطلوب تر به مردم دلگان در حوزه راهداری  و حمل و نقل جاده ای راه اندازی شرکت حمل و نقل مسافری،‌ روکش آسفالت برخی از محورهای مواصلاتی نظیر مسجد حضرت ابوالفضل (ع) و هودیان و  همچنین ساخت پل گزگر و احداث دریواسیون در مسیرهای در معرض خطر سیلاب شهرستان و اختصاص یک دستگاه بیل مکانیکی به منظور راه اندازی فیبر نوری در منطقه ضروری است. 

گفتنی است در این جلسه معاون راهداری ،فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان نیز گزارشی جامع از عملکرد این اداره کل در حوزه شهرستان دلگان ارائه کردند.