شناسهٔ خبر: 86853 - سرویس هوایی

رئيس سازمان هواپيمايی كشوری در نخستین جلسه کمیته مشترک هوانوردی عمومی مطرح کرد

بسترسازی جهت ورود هواپيماهای كوچك به کشور/ راه‌اندازی دفتر سرمایه‌گذاری در معاونت هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپيمايی كشوری

تورج زنگنه رئيس سازمان هواپيمايی كشوری اظهار کرد: هوانوردی عمومی امروز يك نياز و يك اولويت برای كشور است و چنانچه خواهان رشد صنعت و فعال شدن تمامی فرودگاه‌ها و اتصال آن به مراكز استان‌ها هستيم بايد هوانوردی عمومی را فعال کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تورج دهقانی زنگنه، رئيس سازمان هواپيمايي كشوري در نخستین جلسه کمیته مشترک هوانوردی عمومی گفت: هوانوردي عمومي همانند يك مزرعه است كه امروز در آن بذري می‌کاریم و در آينده از ميوه آن بهره‌مند می‌شویم.

وی با اشاره به مغفول ماندن صنعت هوانوردي عمومي در كشور افزود: از سال ۱۳۳۷ هوانوردي عمومي در کشور سابقه داشته و ما بايد هرچه سریع‌تر شرايط ايجاد و فعالیت هوانوردي عمومي در كشور را تسهيل نموده و امکان ورود هواپيماهاي كوچك به كشور را فراهم نماییم.

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري از رایزنی‌های صورت گرفته با مقامات از جمله دبير شوراي عالي امنيت ملي و رياست كل ستاد نيروهاي مسلح خبر داد و گفت: طي مذاكراتي كه صورت گرفته پيشنهاد شده است در بحث حفاظتی اين نوع هواپيماها، از نیروهای امنیتی استفاده نشده و به جاي آن تمهيدات زميني دقیق‌تر و منسجم‌تری به كار گرفته شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز در نخستين جلسه كميته مشترک هوانوردي عمومي از نقطه نظرات کارشناسان استفاده و با جمع‌بندی و تدوین نظرات، در جلسات آتي شوراي عالي هواپيمايي، ايجاد هوانوردي عمومي را مصوب و ابلاغ خواهيم كرد.

زنگنه ضمن تأکید بر راه‌اندازی دفتر سرمایه‌گذاری در معاونت هوانوردي و امور بین‌الملل سازمان هواپيمايي كشوري افزود: با تشكيل اين دفتر، سرمایه‌گذاران براي ورود به اين عرصه هدايت خواهند شد.

گفتني است؛ اهداف تشکیل کمیته مشترک هوانوردی عمومی شامل توسعه هوانوردی عمومی ذیل نظارت و راهبری سازمان هواپیمایی کشوری با نگرش راهبردی، تسهیلگر و عاری از محافظه گری، بررسی پیش‌نویس قوانین مورد نیاز در حوزه هوانوردی عمومی و ارائه به کمیته قوانین و مقررات صنعت، ارائه راهکارهای توسعه متوازن هوانوردی عمومی در سطح کشور، بررسی راهکار جهت رفع موانع اقتصادی و محدودیت‌های اعمال شده توسط سایر ارگان‌ها و  بررسی جانمائی و تعریف وظایف هوانوردی عمومی در طبقه‌بندی مشاغل سازمان هواپيمايي كشوري است.