شناسهٔ خبر: 86855 - سرویس استان‌ها

ره آورد سفر یک روزه معاون وزیرراه و شهرسازی به شهرستان ملایر:

تزریق اعتبار به پروژه های بازآفرینی شهری / تخصیص ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به پروژه مرکز درمانی سرجو ملایر

سفر دکتر عبوری به همدان2 معاون وزیر و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سفر یک روزه به شهرستان ملایر به همراه نماینده این شهرستان در مجلس، فرماندار، مدیر کل راه و شهرسازی استان و سایر مدیران ذیربط از پروژه های بازآفرینی این شهرستان بازدید و اعتبارات خوبی به این پروژه ها اختصاص داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( همدان)،  مهدی عبوری در بازدید از پروژه مرکز درمانی سرجو شهرستان ملایر گفت: احداث مرکز سلامت و درمانگاه محله سرجو ملایر با متراژ عرصه ۲۱۳ متر و در ۴ طبقه در این شهرستان ساخته خواهد شد که در این سفر اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای این اتمام این پروژه اختصاص داده شد.

وی با اشاره به اتمام اسکلت پروژه بیان کرد:  با توجه به اهمیت ساخت این پروژه و نیاز مردم محله سرجوی ملایر ، امیدواریم با احداث این مرکز درمانی ، گامی در جهت بهبود وضعیت سلامت و بهداشت این منطقه برداشته شود.

وی با بیان این مطلب که آبگرفتگی معابر از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهارکرد: از آنجایی که ادامه این مسیر قرار است از کمربندی عبور کند برآورد هزینه کرد آن را به صورت جداگانه محاسبه و انجام خواهیم داد.

عبوری در بازدید از مرکز فرهنگی تجاری این شهرستان از محل کمک به شهرداری اعتبار خوبی برای این پروژه تعیین نموده و بیان کرد: در قسمت فنی پروژه نواقصی مشاهده می شود که باید توسط کارشناسان فنی شهرداری نظارت جدی تر انجام گیرد.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در رابطه با بحث قیر عنوان کرد: اختصاص سهمیه یارانه قیر نکته مهم در سال ۹۹ حوزه بازآفرینی است که به محض ابلاغ به شرکت بازآفرینی شهری ، ملایر را در اولویت اول قرار خواهیم داد.

وی در رابطه با آسیب های اجتماعی محله شمس آباد گفت: برای این منطقه خارج از برنامه یک خانه محله پیش بینی می شود تا آسیب های اجتماعی موجود در این منطقه را کاهش دهیم .

وی با اشاره به زمین های خوبی که شرکت بازآفرینی شهری در شهرستان ملایر در اختیار دارد تاکید کرد: برنامه این معاونت تعریف یک پروژه جدید در این شهرستان است که طی یک اقدام مشترک با شهرداری واداره کل راه و شهرسازی استان همدان آن را به سرانجام رسانده و در اختیار مدیریت شهری قرار دهیم .

عبوری در پایان ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌های انجام شده در شهرستان‌ها، بتوانیم شاهد عملیاتی شدن این اقدامات و تکمیل طرح‌های بیشتری در حوزه بازآفرینی شهری باشیم.

نماینده مردم شریف شهرستان ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش های معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: این سفر پر خیر و برکت ماحصل خوبی در حوزه بازآفرینی شهری خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین آزادی خواه در ادامه گفت: با توجه به مختصات شهر ملایر، باید توانمند سازی مناطق حاشیه و بازآفرینی در این شهر به صورت ویژه دیده شود.