شناسهٔ خبر: 86882 - سرویس مسکن و شهرسازی

در سفر به آذربایجان شرقی انجام شد

بازدید مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از شهر جدید سهند/ نقش مهم آزادراه تبریز-سهند در توسعه اقتصادی منطقه

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از پروژه های عمرانی شهرجدید سهند بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در برنامه سفر یک روزه طاهرخانی دیدار با استاندار آذربایجان شرقی، بازدید از آزادراه سهند تبریز- بازدید از پروژه های عمرانی رو به اتمام و بازدید از سایر پروژه های عمرانی به همراه افتتاح نمايشگاه مجازي فرصتهاي سرمايه گذاري در شهر جدید سهند و همچنین حضور در جلسه با هيات مديره شرکت عمران شهر جدید سهند به انجام رسید.

طاهرخانی در بازدید از آزادراه گفت : یکی از سیاست های شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید تسهیل دسترسی شهرهای جدید به شهر مادر است و آزادراه تبریز -  سهند در این راستا در دو سال اخیر در دولت دوازدهم فعالیت ویژه ای داشته است.

وی همچنین گفت : آزادراه تبریز- سهند تاثیر منطقه ای خواهد داشت ، بطوریکه علاوه بر شهرستان اسکو ، در حوزه توسعه گردشگری نیز ، روستای تاریخی کندوان را تحت پوشش قرار داده و ظرفیت توسعه مسکونی را نیز در شهر جدید سهند ارتقاء خواهد داد.

معاون وزیر افزود : تاثیری که آزادراه در زندگی شهری خواهد داشت ، می تواند به تعادل بخشی در بازار مسکن خصوصا کلانشهر تبریز کمک نماید و هماهنگ با برنامه ریزیهای توسعه ای ، از توسعه بی رویه سکونتگاهها در حاشیه تبریز جلوگیری کند .

طاهرخانی به مشکلات پروژه آزادراه اشاره کرد و گفت : آزادراه تبریز - سهند به عنوان یکی از پروژه های مشارکتی جزو پروژه های متوقف بود که چند مشکل اساسی داشت ؛ یکی تامین مالی پروژه و دیگری تملک مسیر بود که با تلاش همکارانم در مجموعه شرکت عمران شهر جدید سهند تملک و آزادسازی ۹ کیلومتر مسیر با تامین اعتبار مرتفع شد و به یاری خداوند در طول دو سال اخیر پروژه با حداکثر ظرفیت کار شده و متوقف نشده است .

مدیرعامل شرکت مادر به مشخصات فنی پروژه پرداخت و افزود : یکی از مزیتها و ویژگیهای خاص پروژه ، بحث مسافت بوده که زمان جابجایی مسیر ۲۰ کیلومتری از اتوبان شهید کسایی تا میدان شهید باکری شهر جدید سهند را به ۱۰ دقیقه کاهش خواهد داد.

وی تصریح کرد : آزادراه تبریز-سهند با ۶ خطه بودن و دارای ۷ پل بزرگ در کاهش تصادفات و انرژی نقش بسزایی داشته و بار ترافیکی سایر مسیرهای جایگزین را تقلیل داده و نقش توسعه ای را در منطقه ایفا خواهد کرد .

سپس بازدیدکنندگان در محل شرکت عمران شهر جدید سهند در مورد پروژه های پیش روی شرکت عمران به تبادل نظر پرداخته و در خاتمه نیز از پروژه های طرح اقدام ملی مسکن ، مساجد ، مدارس ، پارکها ، کتابخانه مرکزی سردار شهید سلیمانی و آماده سازی محله گلشهر در فاز ۴ بازدید بعمل آوردند.

گفتنی است بازدید از آزادراه سهند تبریز از مهمترین برنامه های این سفر بود که قرار است به زودی این آزادراه به بهره برداری رسیده و زیر بار ترافیک قرار گیرد.

آزادراه سهند تبریز به طول ۲۲ کیلومتر است که با اعتباری بالغ بر ۲هزار میلیارد ریال توسط شرکت عمران شهرهای جدید و بخش خصوصی احداث و با بهره برداری از آن کاهش مدت زمان سفر، کاهش مصرف سوخت، ایمنی سفر را درپی خواهد داشت.