شناسهٔ خبر: 86896 - سرویس استان‌ها

فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی استان اردبیل:

تصرف اراضی ملی و دولتی از جرائم خاص محسوب و پیگرد قانونی دارد / رفع تصرف ۱۳۱میلیارد تومان از اراضی بیت‌المال از ابتدای سال جاری

اردبیل 23 فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تصرف اراضی ملی و دولتی از جرائم خاص محسوب و براساس قانون تحت عنوان تصرف عدوانی ، پیگرد قانونی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل) ، فرهاد احدی فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی استان اردبیل ضمن هشدار به متصرفین و هرگونه خرید و فروش غیرقانونی اراضی بیت المال با اشاره به مفاد صریح قانونی اظهار داشت: تصرف اراضی ملی و دولتی از جرائم خاص محسوب و براساس قانون تحت عنوان تصرف عدوانی، پیگرد قانونی داشته و برای متصرفین ، مجازات حبس تعزیری از یک ماه تا یکسال را درپی دارد.

وی تغییر کاربری و تصرف غیرقانونی اراضی ملی و دولتی را به لحاظ حساسیت و اهمیت موضوع درقالب موضوعات زمین خواری مطرح کرد و گفت: به مثابه یک مفسده عمده ، با مجرمین و متخلفین در این زمینه برخورد قاطع و به موقع صورت می پذیرد.

فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی استان اردبیل ضمن تشریح اقدامات پیشگیرانه حفاظت از اراضی تحت پوشش درسطح استان اردبیل و تلاش شبانه روزی پرسنل یگان اعلام داشت: از ابتدای سالجاری یگان حفاظت استان با اجرای ۴۸ مرحله ماموریت مهم نسبت به رفع تصرف حدود بیش از ۴۱۶۰۰۰ هزارمتر مربع از اراضی مرغوب بیت المال به ارزش بیش از ۱۳۱میلیارد تومان اقدام نموده است.

احدی افزود: از بدو تشکیل یگان حفاظت استان اردبیل از سال ۹۶ تاکنون بیش از ۲۴۵ هکتار از اراضی بیت المال به ارزش بالغ بر۸۰۰ میلیارد تومان از چنگال متصرفین رفع تصرف و تحویل اداره کل راه وشهرسازی استان اردبیل شده است.