شناسهٔ خبر: 87011 - سرویس استان‌ها

با حضور وزیر راه و شهرسازی؛

عملیات اجرایی و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی بشاگرد هرمزگان آغاز شد

سفر وزیر بشاگرد عملیات اجرایی جاده بیخ کهنو- دولت آباد ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بشاگرد و همچنین بهره‌برداری از پل موقت رودخانه جگین با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندارهرمزگان، نماینده شرق استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین محلی و استانی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(هرمزگان)؛ آرش رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان در حاشیه آیین کلنگ زنی جاده بیخ کهنو- دولت آباد گفت: این محور به طول ۱۰۲ کیلومتر در۴ قطعه ساخته خواهد شد، با ساخت این جاده ۶ روستا با جمعیت ۱۱۶۶ نفر از مزایای آن بهره مند خواهند شد اعتبار ساخت این جاده حدفاصل کهنه دولت آباد حاجی آباد، سرحدی و شمسون ۲۳۰ میلیارد تومان است.

 

بهره برداری ازپل موقت رودخانه جگین

مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: این پل شصت متر طول و ۵ و نیم متر عرض دارد.

آرش رضایی افزود: ارتفاع پل رودخانه جگین شش متر و ظرفیت آن هفت تن است.

وی گفت: برای ساخت این پل ۹۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

با بهره برداری از پل جگین ساکنان ۴۸ روستای بخش گافر و پارمون از مزایای آن بهره‌مند، و مشکل قطع راه ارتباطی شهرستان بشاگرد به استان سیستان و بلوچستان در زمان بارندگی و طغیان رودخانه برطرف می‌شود.

 

آغاز ساخت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بشاگرد

ساخت دانشگاه آزاد اسلامی واحد سردشت بشاگرد نیز با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: این ساختمان با زیربنای هزار و ۸۰۰ مترمربع در دو مرحله ساخته می‌شود.

آرش رضایی افزود: هزینه اجرای این طرح ۱۴ میلیارد تومان است.

وی گفت: مرحله نخست این ساختمان پایان بهمن امسال و مرحله دوم، شهریور ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد.

 

لزوم خارج شدن شهرستان بشاگرد از بن بست

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم بیان کرد: امید است این نسل جدید پرافتخار دخترها و پسرهای نوجوان و خانم ها و آقایانی که در این جمع هستند با عنایت خدای متعال و با همت خودشان این منطقه را هر روز آبادتر خواهند کرد، دولت هم مصمم است که امکانات زیرساختی را برای این منطقه فراهم سازد.

وی افزود: تضمینی که گرفته شد این بود که ما بتوانیم بشاگرد را از بن‌بست خارج کنیم که خود این از بن‌بست خارج شدن کمک می کند که سریعتر نواقص و کاستی‌ها برطرف شود و مردم امکانات بهتری پیدا کنند، سرمایه‌گذاری هایی بتواند در اینجا صورت گیرد که موجب رونق زندگی مردم شود.

اسلامی ادامه داد: ما امروز سه جبهه عملیات جدید را در بشاگرد شروع کردیم، چند عملیات هم از قبل وجود داشت. در این منطقه چهار قطعه حدفاصل بیخ کهنو-دولت آباد،حاجی آباد- شمسون است که ان شالله طبق برنامه‌ای که مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کردند، انجام خواهد شد. پیمانکارهای ما هم باید با همت کار کنند، مردم منطقه، مسئولین محلی، نماینده و فرماندار محترم نیز کمک کنند تا بتوانیم در سال آینده شاهد شکل گرفتن بسیاری از این برنامه‌ها باشیم.

وزیر راه و شهر سازی صبح امروز وارد فرودگاه بین المللی بندرعباس شد و برای بهره برداری و ساخت طرح های عمرانی با بالگرد به بشاگرد سفر کرد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی عصر امروز در ادامه برنامه‌های سفر یک روزه اش به هرمزگان پس از حضور در نشست شورای مسکن استان، بندرعباس را ترک کرد.