شناسهٔ خبر: 87020 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان مطرح کرد؛

رایزنی با مجلس برای تدوین قوانین پشتیبان اجرای مبحث ۲۲ ساختمان

حامد مانی فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از رایزنی با مجلس شورای اسلامی برای تدوین قوانین پشتیبان اجرای مبحث ۲۲ ساختمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی در نشست خبری که امروز ۲۸ آبان با حضور خرم رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان و مهرداد تقی‌زاده رییس ستاد اجرایی کردن مبحث ۲۲ در محل روزنامه ایران تشکیل شد از اهمیت اجرایی شدن این مبحث گفت.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان توضیح داد: ساختمان به عنوان بزرگ ترین سرمایه کشور است و درعین حال بیشترین سرمایه گذاری در حوزه ساختمان رخ می‌دهد و بنابراین ضرورت دارد تا این سرمایه‌ها حفاظت شوند.

مانی‌فر ادامه داد: مبحث ۲۲ از سال ۹۲ تدوین شد که اجرایی شدن آن نیازمند تعامل میان دستگاه های مختلف است. همچنین اجرایی شدن این مبحث نیازمند قوانین پشتیبان است که با مجلس در حال رایزنی هستیم تا قوانین پشتیبان آن تهیه و مصوب شود.

وی ضمن تاکید بر این مطلب که موضوع نگهداری ساختمان ها برای وزارت راه و شهرسازی از اهمیت بالایی برخودار است، گفت: سازمان های نظام مهندسی ساختمان ها در سراسر کشور به موضوع نگهداشت ساختمان های موجود اهتمام بیشتری داشته باشند.

مانی‌فر درعین حال بر موضوع اهمیت و توجه به بحث بیمه و بیمه ساختمان‌ها تاکید کرد و افزود: همزمان موضوع نظامات اداری در پیش‌نویسی تهیه و تدوین شده و در حال پیگیری است.