شناسهٔ خبر: 87147 - سرویس بنادر و دریانوردی

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

استفاده حداکثری از ظرفیت بندر چابهار/ کرایه حمل کالا در بندر چابهار رقابتی است/ ضرورت مناسب سازی تعرفه حمل کشتیرانی

کشتی در بندر چابهار معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کرایه‌ حمل کالا برای بندر چابهار رقابتی و مناسب است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد درباره توسعه بندر چابهار و فرآیندی که برای آن طی می شود، تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که از حداکثر ظرفیت ترانزیت بین کشورهای ساحلی اقیانوس هند و آسیای میانه و افغانستان از طریق بندر چابهار بهره ببریم و حتی  می‌توانیم با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشیم. 

وی درباره تعرفه کرایه حمل در مسیر بندر چابهار و تشویق صاحبان کالا، گفت: کرایه‌های حمل برای بندر چابهار از نظر رقابتی بودن شرایط مناسبی را به دست آورده است و شاهد کاهش کرایه حمل کانتینر از / به بندرچابهار هستیم.

راستاد افزود: از آنجا که کرایه حمل کالا در مسیرهای دریایی تابع شرایط بازار و عرضه و تقاضا است، هیچ‌وقت در یک مسیر نمی‌توان گفت که قیمت حمل کالا ثابت می‌ماند؛ هر چه تقاضا بیشتر باشد و ظرفیت بیشتری هم وجود داشته باشد، طبیعتاً قیمت‌ها متعادل می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: اگر توازن بین عرضه و تقاضا وجود نداشته باشد، مطمئناً اختلالی درباره قیمت‌ها ایجاد می‌شود که امیدواریم کشتیرانی جمهوری اسلامی به عنوان ناوگان ملی به گونه‌ای عمل کند تا صاحبان کالا دغدغه‌ای از نظر کرایه حمل نداشته باشند.