شناسهٔ خبر: 87191 - سرویس استان‌ها

استعلام وضعیت سلامت شرط استفاده مسافران از ناوگان حمل و نقل عمومی

س و  ب - مسافر.JPG معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی از اول آذرماه جاری مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی ملزم به استعلام وضعیت سلامت خود شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان) تیمور باقری اظهار داشت: با توجه به دستورالعمل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بخش حمل و نقل عمومی مسافربري جاده‌ای و محدودیت های اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، این اداره کل همزمان با سراسر کشور علاوه بر اعمال نظارت های لازم  بر رعایت پروتکل های بهداشتی در شرکت های مسافربری ملزم به بررسی استعلام وضعیت سلامت مسافران گردید.

وی ادامه داد: در این راستا در صورت مثبت بودن پاسخ استعلام وضعیت سلامت مسافر ( تأييدابتلاي مسافر به بيماري كرونا ) شرکت و راننده مکلف است از ارائه خدمات به مسافر خودداری نماید.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: شرکت ها ورانندگان مسافربری در صورت عدم رعایت مقررات ابلاغی، مشمول طرح موضوع در کمیسیون های تخلفات حمل و نقلی و لغو مجوز به مدت حداقل یک سال خواهند بود.

باقری درپایان خاطر نشان کرد: استعلام وضعیت سلامت مسافران با استفاده از کد ملی در سامانهwww.smartcard.rmto.ir  امکان پذیر است.