شناسهٔ خبر: 87227 - سرویس استان‌ها

شوراهای امر به معروف و نهی از منکر چشم بینای دستگاه های اجرایی هستند

شورای امر به معروف و نهی از منکر معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان، شوراهای امر به معروف و نهی از منکر را چشم بینای دستگاه های دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)،  حجت الاسلام محسن ریسمان سنج در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر به دنبال تقویت نظارت اجتماعی و مقابله با بی تفاوتی ها نسبت به اموری است که ممکن است منجر به ایجاد ناراحتی در جامعه شوند اما کنش و نظارت اجتماعی در خصوص این اتفاقات صورت نمی پذیرد.

وی مفهوم امر به معروف و نهی از منکر را نظارت، تذکر دادن، نهی کردن و استفاده از ابزارهای قانونی در این زمینه برشمرد و افزود: تمامی این موارد منجر به داشتن زندگی بهتر در جامعه خواهد شد.

معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان تأکید کرد: شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی در کنار کمک به توسعه و فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید به عنوان چشم بینا و اصلاح کننده مسائل آن دستگاه باشند.

حجت الاسلام ریسمان سنج با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر و نظارت اجتماعی ریشه در شفافیت دارد، گفت: شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه ها باید این اصول را در دستورکار خود قرار دهند.

وی با تأکید بر برقراری ارتباط بیشتر و بهتر بین دستگاه های اجرایی، بیان کرد: دستگاه های اجرایی باید مانند یک خانواده یکدیگر را به اقدامات و همکاری های بهتر در زمینه امر به معروف و نهی از منکر توصیه کنند.

معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان تصریح کرد: دبیران شورا  باید برای رفع مشکلات و اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر ارتباط بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

حجت الاسلام ریسمان سنج اطلاع رسانی را یک اصل مهم برشمرد و گفت: اطلاع رسانی به عموم در خصوص برنامه ها، دستورالعمل ها، اقدامات و مطالبه گری ها یکی از وظایف دبیر شورا است.

در ادامه جلسه معاون فنی و نظارت و عضو شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان، امربه معروف و نهی از منکر را یک اصل مهم دانست و گفت: این اصل مهم نیازمند استمرار و جدیت است.

محمدطلا شجاعی افزود: ابتدا خود اعضای شورا باید الزام به رعایت اصول مهم امربه معروف ونهی از منکر را در دستور کار خود قرار دهند تا بتوانند برای اجرایی کردن این برنامه ها گام بردارند.

رئیس روابط عمومی و مشاور امور بانوان در شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان نیز در این جلسه اظهار کرد: که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با استفاده از تمام امکانات و ظرفیت ها سعی بر این داشته ک تکریم ارباب رجوع و مطالبه گری به نحو شایسته پیگیری و اجرا گردد،

زینب عفت زاده با بیان اینکه عفاف و حجاب یک اصل مهم در امربه معروف ونهی ازمنکر است، گفت: این اداره کل بهترین عملکرد را در رعایت این اصل داشته و شورا با ارائه مباحث و مطالب ارزنده در این خصوص این مهم به نحو شایسته اجرا شده است.

گفتنی است در این جلسه ایوب رحیمی، دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان به ارائه گزارشی در خصوص برخی اقدامات و جلسات برگزار شده شورا این شورا پرداخت.