شناسهٔ خبر: 87238 - سرویس استان‌ها

راهداران قزوین سرنشینان یک خودروی گرفتار برف در گردنه سپارده را نجات دادند

گردنه سپارده رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای الموت گفت: ۴سرنشین یک دستگاه خودروی سواری پاترول که در گردنه سپارده الموت گرفتار برف شده بودند پس از ۱۰ ساعت تلاش نیروهای راهداری نجات  یافتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قزوین) مهدی غلامی افزود: با وجود اعلام قبلی در خصوص انسداد گردنه های سپارده و پیچ بن ساعت ۲۰و ۳۰ دقیقه  شب گذشته با اعلام مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل و نقل جاده‌ای مبنی بر گرفتاری یک دستگاه پاترول در گردنه سپارده،  تیمی از راهداری به محل اعزام شد اما به علت حجم برف و شرایط نامساعد گردنه امکان تردد و ادامه مسیر فراهم نشد.

وی اضافه کرد:بلافاصله تیم دیگری از راهداری شامل یک دستگاه لودر و یک دستگاه ماشین کمک‌دار به منطقه اعزام و پس از برف روبی ۱۳ کیلومتر از محور ویار-سپارده، ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه بامداد امروز چهارشنبه، خودروی پاترول و چهار سرنشین آن رهاسازی شدند.

غلامی ادامه داد: این اتفاق در حالی رخ داد که در روزهای گذشته خبر انسداد گردنه های پیچ بن و سپارده از طریق رسانه ها اطلاع رسانی شده و از مردم خواسته شده بود که در ایام زمستان به هیچ وجه در این مسیرها تردد نکنند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای الموت افزود:به منظور جلوگیری از تکرار چنین اتفاقی در ایام زمستان، تیم اعزامی راهداری در بازگشت از این ماموریت، محور ویار-سپارده را از فرعی روستای شنگل رود( آخرین روستای حوزه الموت غربی ) مسدود کرد.

گردنه پیچ بن در محور روستایی الموت- تنکابن و گردنه سپارده در محور قزوین، الموت به کلاچای قرار دارند و با توجه به ارتفاع زیاد و حجم بالای برف هرسال به محض شروع اولین برف توسط راهداران مسدود و در اواسط فصل بهار بازگشایی می شوند.