شناسهٔ خبر: 87239 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل خبر داد

​آمادگی ۸۰ اکیپ‌ راهداری زمستانی در استان اردبیــل

hotoN.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از آمادگی ۸۰ اکیپ‌ راهداری زمستانی در استان جهت انجام عملیات زمستانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبـری وزارت راه و شهرسازی(اردبیل)،کلیم اله وثوقـی که بصورت ویدئو کنفرانسی در جلسه قرارگاه مرکزی حمل ونقل و راهداری زمستانی استان اردبیل سخن می گفت بر تشکیل کمیته های برف روبی در شهرستانها و هماهنگی کامل بین اعضای این کمیته تاکید کرد.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل گفت: با تلاش همکاران عزیز تعمیر ماشین آلات راهداری انجام شده و اکیپ ها آمداه خدمات رسانی به مردم عزیز هستند.

عضو شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه در طرح زمستانی امسال ۴۲۰ نفر نیروی راهداری در گردنه ها،محورها و راهدارخانه های استان مستقر خواهند شد از ذخیره سازی ۲۸ هزارتن شن و نمک جهت انجام عملیات برف روبی خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل حضور فعال اکیپ های راهداری در کنار سایر نیروهای امدادی و پلیس راه در جاد ها را یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونایی، کلیه دستورالعمل ها،پروتکل های بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی در همه ادارات راهداری شهرستانها و به ویژه راهدارخانه ها با حساسیت خاصی درحال اجراست.

وثوقـی افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل برای خدمات‌رسانی به رانندگان و مسافران در ایام زمستان ۲۳۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین را در محورهای مواصلاتی مستقر خواهد کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه اردبیل جزء استانهای سردسیر کشور است که معمولا  زودتر از سایر استانها درگیر مشکلات راهداری زمستانی می‌شود، خاطرنشان کرد: فعال کردن اکیپ های زمستانی، خرید نمک و شن و ماسه برای نمک‌پاشی جاده‌ها معمولا اقداماتی است که سریع‌تر از سایر استانها در استان اردبیل آغاز می‌شود.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل بر هماهنگی کامل بین دستگاههای امدادی باهدف خدمت رسانی شایسته به مردم عزیز در طرح زمستانی تاکید کرد و گفت: در راستای اجرای هرچه بهتر این طرح از ۱۳۳ سامانه هوشمند نظارت و کنترل راهها نیز استفاده خواهد شد.

وثوقـی از مردم و مسافران خواست باتوجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان قبل از سفر حتما با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راهها مطلع شوند.

در ادامه این جلسه روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستانها نیز با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای اجرای طرح زمستانی نظرات و  دیدگاههای خود را مطرح کردند.