شناسهٔ خبر: 87348 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان خبر داد

کاهش افزون بر ۳ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان سیستان و بلوچستان

س و ب - مدیر کل.jpg مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از کاهش سه میلیون و ۲۸۱ هزار تردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان در هشت ماهه نخست سال جاری تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان) ایوب کرد با بیان اینکه درحال حاضر۸۰ دستگاه تردد شمارآنلاين در محور های مواصلاتی استان نصب شده است، افزود: در این مدت ۲۸ میلیون و ۷۳۳ هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۳۲ میلیون و ۵۴ هزار تردد، کاهش ۱۰ درصدی نشان می دهد.

وی ادامه داد:  همچنین از اول آذرماه همزمان با اجرای محدودیت تردد در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان شاهد کاهش ۱۱ درصدی تردد ها نسبت به یک روز قبل از اجرای طرح در محورهای استان هستیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به ضرورت همراهی مردم در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، کماکان بر پرهیز از تردد های غیر ضروری و ماندن در خانه جهت قطع زنجیره انتقال تأکید می شود.

وی پیگیری راه اندازی ۵۱ سامانه ثبت تخلف عبور و مرور را از مهمترین برنامه های سال جاری برای افزایش ایمنی تردد در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: سامانه تلفنی، اینترنتی و موبایلی ۱۴۱ پل ارتباطی این اداره کل با شهروندان به منظور آگاهی از آخرین وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی، شرایط آب و هوایی، انسداد و رخدادهای جاده ای و همچنین دریافت انتقادات و پیشنهادات است.