شناسهٔ خبر: 87371 - سرویس استان‌ها

معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان عنوان کرد

برف‌روبی بیش از ۱۵۰۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان زنجان در روزهای گذشته

برفروبی محورهای مواصلاتی استان زنجان معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از برفروبی ۱۵ هزار و ۹۵۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این استان ظرف روزهای ششم تا نهم آذرماه خبر داد.

جواد یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(زنجان) افزود: با آغاز بارش‌های برف از روزهای گذشته با به‌کارگیری حدود ۲۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین و فعالیت ۴۰۰ نیروی پاک‌سازی، نمک‌پاشی و برف‌روبی آزادراه‌ها، جاده‌های ترانزیت و دیگر جاده‌های اصلی استان انجام‌شده است و در حال حاضر، همه راه‌های اصلی و فرعی استان زنجان باز است و تردد خودروهای حامل مواد سوختی و غذایی به‌صورت عادی و روان جریان دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بارش برف در آزادراه‌ها، جاده‌های ترانزیت و دیگر مسیرهای اصلی همراه با بارش باران بود، درصورتی‌که با کاهش دمای هوا در استان زنجان مواجه شویم، سطح این مسیرها یخبندان می‌شود و ضروری است رانندگان، تجهیزات زمستانی، وسایل گرمایشی، زنجیر چرخ و جیره غذایی خشک همراه داشته باشند و از چراغ‌های مه شکن استفاده کنند.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان همچنین از بازگشایی راه دسترسی ۵۳ روستای این استان در روز دوشنبه دهم آذرماه خبر داد.

یوسفی افزود: رانندگان می‌توانند برای اطلاع از وضعیت جاده‌های این استان و کشور به سامانه تلفنی ۱۴۱ تماس حاصل کنند و یا با مراجعه به تارنمای مركز مديريت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای كشور به نشانی اینترنتی www.۱۴۱.ir سفر خود را مدیریت و برنامه‌ریزی کنند.