شناسهٔ خبر: 87412 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد:

واریز وجه اولیه مسکن ملی از سوی ۳۴۰۰۰ متقاضی تحت‌مسئولیت بنیاد مسکن/ آغاز احداث بیش از ۶۵۰۰ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

جواد حق شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از واریز وجه اولیه مسکن ملی از سوی ۳۴۰۰۰ متقاضی مسکن ملی خبر داد و گفت: تا قبل از اتمام سال احداث مسکن ملی بیش از ۲۱۰۰۰ متقاضی آغاز می‌شود.

جواد حق‌شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت اجرای طرح اقدام ملی مسکن را که توسط و یا با نظارت آن بنیاد احداث خواهد شد، اعلام کرد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: ۱۸۲۸۷۷ نفر از متقاضیان در شهرهایی که بنیاد مسکن وظیفه احداث مسکن ملی را برعهده دارد، درخواست مسکن داشتند که فرم ج آنها سبز بود. از این تعداد، ۴۴۰۰۰ نفر تایید نهایی شده، مدارک را بارگذاری و فرم‌های مربوطه را تکمیل کرده و به عنوان تایید شده نهایی پذیرفته شدند.

حق‌شناس افزود: تاکنون ۳۴۰۰۰ نفر واریز اولیه وجه را که معادل ۴۰ میلیون تومان است انجام دادند. از تعداد افرادی که واریز وجه کردند برای ۱۱۰۰۰ نفر با وجود تلاش‌های سازمان ملی زمین‌و‌مسکن هنوز زمینی تخصیص نیافته است. درعین حال، ۲۱۳۴۹ نفر تعیین‌تکلیف شدند که در پروژه‌ها به شکل انفرادی و گروهی زمین دریافت کرده و خود اقدام به ساخت می‌کنند و یا بنیاد مسکن خود برای ساخت واحدها اقدام خواهد کرد.

احداث ۶۷۵۲ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن آغاز شد

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توضیح داد: از ۲۱۳۴۹ نفری که تعیین‌تکلیف شدند، کار احداث ۱۱۹۸ وحد در قالب ۲۳ پروژه در زمین‌های بنیاد مسکن و احداث ۵۵۵۴ واحد در قالب ۲۹ پروژه در زمین‌های راه و شهرسازی، آغاز شده است. همچنین زمین حدود ۹۰۰۰ نفر نیز به شکل انفرادی و یا گروهی تحویل شده است که این افراد باید برای گرفتن پروانه و ساخت اقدام کنند.

وی افزود: آورده اولیه متقاضیان ۴۰ میلیون تومان به اضافه ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی است. در عین‌حال، طی ۱۸ ماه متقاضیان باید بر اساس نرخی که سازندگان اعلام می‌کنند نسبت به تکمیل سایر مبالغ خود که قیمت تمام شده یک واحد مسکونی ملی است اقدام کنند که این رقم توسط سازندگان فصل به فصل به متقاضیان اعلام خواهد شد.

حق‌شناس در خصوص میانگین قیمت تمام شده هر واحد مسکن ملی، گفت: اعلام نهایی قیمت‌ها به طور دقیق امکانپذیر نیست. همچنانکه وزارت راه و شهرسازی نیز اعلام کرده است، نرخ پایه‌ای که توسط سازندگان و انبوه‌سازان اعلام می‌شود ملاک‌عمل خواهد بود و با توجه به افزایش قیمت مصالح از ابتدای سال تاکنون، قیمت هر متر واحد آپارتمانی که احداث خواهد شد بیش از ۳ میلیون تومان برآورد می شود که البته باز هم این رقم نهایی نیست.

وی یادآور شد: هر پروژه‌ای از مسکن ملی، مستقلا بنا بر موقعیت، مکان، دسترسی، تعداد طبقات، سطح زیربنا و توپوگرافی متفاوت خواهد بود.

بیشتر بخوانید_ تعیین‌تکلیف حدود ۳۰۰۰۰متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در بنیاد مسکن