شناسهٔ خبر: 87432 - سرویس وزارتی

مرکز آمار ایران اعلام کرد

وزارت راه و شهرسازی در بین برترین‌‌های نظام آماری کشور/ قدردانی رئیس مرکز آمار از معاونت برنامه‌‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی

ساختمان وزارت راه مرکز آمار ایران برترین‌های نظام آماری کشور را معرفی کرد. در این بررسی وزارت راه و شهرسازی بعنوان یکی از دستگاه های اجرایی برتر انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مرکز آمار ایران، برترین‌های نظام آماری کشور را معرفی کرد. در این بررسی وزارت راه و شهرسازی بعنوان یکی از دستگاه های اجرایی برتر انتخاب شد که تقدیر جواد حسین زاده، رئیس مرکز آمار ایران را در پی داشت. 
در این تقدیرنامه که خطاب به امیرمحمود غفاری، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی و رئیس کمیته آمار بحشی  آمده است، از تلاش های انجام گرفته این معاونت تقدیر و تشکر شد. 
در متن تقدیر جواد حسین زاده، رئیس مرکز آمار ایران خطاب به امیرمحمود غفاری، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی و رئیس کمیته آماربخشی این وزارتخانه آمده است:  
"ارتقای کارایی نظام آماری کشور حرکت به سوی یک نظام آماری ثبتی مبنا و نوین سازی نظام آماری کشور و همچنین تحقق اهداف عالیه نظام آماری در این عرصه ها، نیازمند، همیاری و مجاهدت تمام سطوح سازمانی و مشارکت همه دستگاه های اجرایی کشور و خیل در این امر مهم است. 
با توجه به تلاش ها و مشارکت فعالانه تان در اجرای برنامه ها برای نیل به اهداف توسعه نظام آماری کشور، لازم می دانم از تلاش های ارزشمندتان به عنوان دستگاه اجرایی برتر تشکر و قدردانی کنم و از درگاه ایزد مننان برای شما توفیق روزافزون در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اعتلای بیش از پیش نظام آماری کشور مسئلت نمایم." 
انتخاب وزارت راه و شهرسازی بعنوان  دستگاه برتر نظام آماری کشور
در این زمینه قربانی، مدیرکل دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه های وزارت راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در این خصوص  اظهار داشت: در این پایش انجام گرفته برای انتخاب برترین دستگاه های اجرایی در نظام آماری کشور، اهم محورها شامل همکاری و هماهنگی با مرکز آمار ایران به منظور مدرن سازی نظام آماری کشور، پیگیری برنامه ها  و تکالیف برنامه ملی آمار کشور و اجرای تکالیف مربوطه در وزارت راه و شهرسازی، تعامل و همکاری با مرکز آمار ایران به منظور ارائه ریز داده های نظام آماری کشور و  به روز بودن آمار و اطلاعات در ستاد، سازمان ها و شرکت های تابعه وزارت، برگزاری منظم جلسات کمیته آماری در ستاد و سازمان ها و شرکت های تابعه وزارت و شرکت در جلسات ماهانه کمیته تخصصی مرکز آمار ( مدیرکل دفتر آمار دستگاه ) و جلسات شورای عالی تخصصی آمار کشور (معاون برنامه ریزی دستگاه) بوده است. 
وی ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات انجام گرفته از سوی معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه وشهرسازی و  رئیس کمیته آمار بخشی  این وزارتخانه توانست از میان تمامی دستگاه اجرایی کشور جزء  دستگاه  برتر نظام آماری کشور انتخاب شود.